شهرستان ملایر مهد پرورش عالمان، هنرمندان، اندیشمندان و بزرگانی در حوزه‌های مختلف همچون مرحوم "آیت‌الله میرشاهولد" است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،در دهه‌های اخیر نام و آوازه عالمان، هنرمندان، اندیشمندان و بزرگانی در حوزه‌های مختلف همچون مرحوم "آیت‌الله میرشاهولد" در سطح ملی و بین المللی خوش درخشیده و با نام ملایر عجین شده است و بسیاری از این نخبگان و اندیشمندان در عرصه‌های ملی و انقلابی جریان ساز و اثر گذار بودند.

یکی از علمای برجسته ملایر عالم مجاهد و پارسا مرحوم آیت‌الله میرشاهولد از مبارزان دوران انقلاب و نخستین امام جمعه ملایر است که به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی در ملایر شناخته شده است. امروز نام عالم فقید آیت ‎ الله سید محمد میرشاهولد، به عنوان یکی از ماندگارترین شخصیت‌های کشور در تاریخ انقلاب اسلامی می‌درخشد.

او با تبعیت از امام راحل، مبارزات انقلابی خود در ملایر را آغاز کرد و با ایجاد فضای روشنگری علیه ظلم رژیم شاه، مردم را با انقلاب همراه ساخت. این عالم ربانی از چهره‌های برجسته استان همدان و از افراد اثرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی بوده است که در مسیر به ثمر رسیدن نهضت انقلاب اسلامی روحانیت جانانه تلاش کردند.

به پاس مجاهدت‌ها، خدمات ارزنده و ماندگار و انقلابی و به منظور پاسداشت و تکریم آیت الله میرشاهولد و این عالم وارسته، روز ۲۱ بهمن از سال ۱۳۹۳  به نام روز ملایر ثبت شد.

خورشید وجود این عالم ربانی و مجاهد نستوه پس از نیم قرن خدمت خالصانه به مکتب تشیع و دفاع از حریم ولایت، به علت عارضه قلبی عصر روز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۴ در ایام محرم حسینی به عالم باقی پر کشید و در جوار آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) به خاک سپرده شد.

ستاره درخشان، شیعه و رجعت، تفسیر سوره حمد، تفسیر سوره‌های نور، هود، غافر، مدثر، آل عمران و بقره و چند مجلد در موضوعات مختلف تاریخی، اجتماعی، سیاسی از جمله آثار و تالیف‌های این فقیه پارسا و رهبر مبارزات انقلابی مردم ملایر است.

گفتنی است؛ روز ۲۱ بهمن در ملایر یادآور خاطراتی ماندگار در تاریخ انقلاب و تداعی‌کننده آخرین ساعات حیات رژیم طاغوت است.

از ۱۱۰۰ شهید شهرستان ملایر ۱۲ شهید متعلق به دوران انقلاب است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.