همزمان با دهه فجر با حضور مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی و جمعی از مسئولان چهار طرح عمرانی، آموزشی و معیشتی در مهمانشهر تربت جام بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هاشمی مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی در مراسم بهره برداری از چهار طرح عمرانی در مهمانشهر تربت جام گفت: کارگاه های آموزش خیاطی، کامپیوتر، آشپزی و۴ باب منزل مسکونی با صرف هزینه بیش ازسه میلیارد تومان  بهره برداری شدند.

او افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در مهمانشهر تربت جام به بیش از چهار هزار نفر از مهاجران خارجی با کمک‌های بین المللی به نحو مطلوب خدمات رسانی می‌کند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی ادامه داد: در طی ۲۳ سال مهاجرین آسیب پذیر در مهمانشهر وارد و بعد از توانمندسازی خارج می‌شوند و امسال بیش از سه هزار توانمند از مهمانشهر ترخیص یا جا به جا شدند.

هاشمی با اشاره به بهسازی منازل مسکونی از ۳۵ متر به ۷۰ متر مربع بیان کرد: این منازل مسکونی با تأمین اعتباربه میزان ۴۰ میلیارد تومان و با هدف ایجاد یک مجموعه آباد و الگو منازل مسکونی در حال بازسازی است است.

او تصریح کرد: رسالت ما اعتماد سازی و توانمندکردن مهاجرین و برخورد صادقانه با سازمان‌های بین المللی است.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی تاکید کرد: سه محور عمده آموزش، بهداشت، معیشت و توانمند سازی وبازگشت داوطلبانه مهاجرین از اولویت‌های کاری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی است.

هاشمی اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیاز‌های مهاجرین به خصوص  مادران باردار تامین می‌شود و تمام ساکنین به صورت رایگان بیمه سلامت هستند و اعمال جراحی درسایر حوزه‌های مختلف رایگان صورت می‌گیردو در حوزه بهداشت و درمان مشکلی احساس نمی‌شود.

او  با اشاره به معیشت مهاجرین افزود: مهاجران یارانه بگیر هستند و برای اشتغال مهاجرین کارگاه‌های مختلف در مهمانشهر راه اندازی شده است.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی گفت: در مهمانشهر سه حلقه چاه عمیق با ۳۰ هکتار زمین قابل کشت وجود دارد که در صورت احیاء مهمانشهر متحول خواهد شد و کارنامه موفقی در خدمت رسانی به مهاجران در نظام اسلامی داریم.

انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.