محراب جلیل نیا، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر درباره پخش مجازی آثار جشنواره تئاتر فجر صحبت کرد.

محراب جلیل نیا نویسنده و کارگردان تئاتر، در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فیلم تئاتر سی و نهمین دوره جشنواره تئاتر فجر گفت: تئاتر، هنری زنده است؛ از نزدیک تماشاکردن تئاتر و رو در رو بودن با بازیگران برای مخاطب لذت دارد و نه مجازی. قبلا هم گفته ام از تئاتر دیدن کرونا نمی‌گیریم. مترو، مکان‌های شلوغ و رعایت نکردن نکات بهداشتی ما را مبتلا به کرونا می‌کند. در جشنواره تئاتر فجر شرکت نداشته ام به دلیل اینکه درگیر ساخت فیلم برای جشنواره‌های معتبر داخلی خارجی بودم.

این کارگردان و مدرس تئاتر درباره نمایش جدیدش گفت: نمایشنامه «جوکرها» به نویسندگی رضا رستگاری جنگ قدرت است. این یک نمایشنامه جالب است که قبلا یک بار این اثر را بازی کرده ام. اتفاق خاصی که در این نمایش رخ داد، استعدادیابی برای بازیگران بود که همه بازیگران از شاگردانم بودند. بازیگران آن نیز عبارتند از: سعید یاری، فاطمه فتح نژاد، صدف طهماسبی و علی پناه علی ها.

وی درباره استعداد یابی توضیح داد: چند پروژه تئاتر و فیلم در دست تولید دارم؛ برخلاف کلاهبرداری‌هایی که در عالم هنرمی شود استعدادیابی بزرگی انجام دادم. استعداد‌ها را پرورش می‌دهم و کار می‌سازم. از نوازنده‌های خیابانی و کودکان کار در اجراهایم استفاده کرده ام.

جلیل نیا درباره تمرین کردن در شرایط کرونا بیان کرد: تمرین کردن شرایط فوق العاده سختی داشت، دو تن از استاد‌های خودم را در این ایام از دست دادم. این اتفاق دردناک بود و هنوز نمی‌توانم آن را باور کنم. گروهم با همه سختی‌های موجود خیلی خوب تمرین کردند آنان از کرونا گرفتن در محیط‌های مختلف می‌ترسند، اما خودم از مرگ نمی‌ترسم.

این هنرمند در پایان درباره شرایط مالی فعلی اهالی تئاتر توضیح داد: شرایط مالی بچه‌های تئاتر اصلا خوب نیست، تئاتر اولویت اصلی آنهاست، اما شغل دومشان است. افرادی را می‌شناسم که کارگردان و بازیگر حرفه‌ای هستند، اما کارگر روزمزد هستند. مجبوریم برای مخارج زندگی در شرایط اقتصادی وحشتناک شغل دیگری داشته باشیم. فقط می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم و تلاش و تمرین کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.