مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: تا رفع کامل همه‌گیری کرونا هیچ‌گونه اکیپ سیار نداریم و امکان تأسیس پایگاه انتقال خون در سمیرم نیز فعلاً وجود ندارد.

مجید زینلی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با بیان اینکه قبل از همه گیری کرونا اکیپ‌های سیار پایگاه انتقال خون شهرضا پنج بار در سال به سمیرم می‌رفتند اظهار کرد: از آغاز همه‌گیری کرونا، طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا و شیوه‌نامه‌های وزارت بهداشت اجازه اعزام اکیپ سیار نداریم و نتوانستیم خدمتی به مردم سمیرم ارائه دهیم.

او افزود: تا رفع کامل همه‌گیری کرونا هیچ‌گونه اکیپ سیار نداریم و تغییر این دستور در صلاحیت ستاد ملی مقابله با کرونا است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: برای تأسیس پایگاه انتقال خون، شاخص‌هایی مانند جمعیت، تعداد بیمارستان، تعداد اهداکننده و مصرف‌کننده مستمر سنجیده می‌شود که به علت به حد نصاب نرسیدن این شاخص‌ها، امکان تأسیس پایگاه انتقال خون در سمیرم وجود ندارد.

مردم شهرستان سمیرم از بهمن‌ماه سال گذشته، برای اهدای خون ناچار به طی مسافت زیاد و مراجعه به پایگاه انتقال خون شهرضا- در شرایط همه‌گیری کرونا- هستند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار