رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل گفت: ضوابط و مقررات ساماندهی تور‌های طبیعت گردی در اردبیل تعیین شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا شایقی، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان اردبیل در جلسه ساماندهی تورهای طبیعت‌گردی که در سالن نگارخانه خطایی اردبیل برگزار شد، گفت: با ضوابط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و گردشگری و اماکن عمومی و دستگاه قضایی تورهای طبیعت‌گردی در اردبیل ساماندهی می‌شود.

او افزود: براساس تصمیمات اتخاذشده تمامی گروه‌های طبیعت‌گردی در اردبیل طبق ضوابط زیر نظر دفاتر گردشگری فعالیت کرده و باید با دفاتر انعقاد قرارداد کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل از برگزاری دوره‌های آموزشی برای تمامی سرپرستان گروه‌ها خبر داد و گفت: این افراد باید برای استعلامات سه‌گانه به مراجع ذیربط مراجعه و در این زمینه اقدام کنند.

شایقی تصریح کرد: برای حفظ آبروی استان و شهر اردبیل، پایتخت حسینیت کلیه گروه‌ها ملزم خواهند بود شئونات اسلامی و موارد قوانین طبیعت‌گردی را طبق اساسنامه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی رعایت کنند.

او افزود: دستگاه انتظامی به‌عنوان بال و پر و همکار بوده و نه بعنوان نیروی بازدارنده و انتظار می‌رود برای پیشبرد اهداف هرگونه تورهای غیرمجاز و دور از شان این استان به این اداره گزارش شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.