رئیس اداره دامپزشکی اهواز گفت: از ابتدای امسال جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ گوشتی در این شهرستان ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا حفیظی رئیس اداره دامپزشکی اهواز با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی در این شهرستان گفت: از ابتدای امسال ۶۷۰ هزار قطعه جوجه ریزی در سطح واحد‌های مرغداری شهرستان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰۰ هزار قطعه افزایش یافته است.

او افزود: بیش از ۱۱ واحد پرورشی طیور در شهرستان اهواز فعال است و تشدید نظارت و مراقبت بهداشتی دامپزشکی، نبود بیماری‌های حاد و واگیردار طیور، بهبود مدیریت بهداشتی مرغداران از جمله دلایل افزایش جوجه ریزی است.

حفیظی اظهار داشت: اجرای سیستم مراقبت فعال و غیر فعال از واحد‌های مرغداری شهرستان، صدور مجوز بهداشتی جوجه‌ریزی، نظارت بر فاصله زمانی جوجه‌ریزی، نظارت بر توزیع واکسن و واکسیناسیون در واحد‌های مرغداری از جمله اقدامات دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری‌های طیور است.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز  در پایان تصریح کرد: مرغداران باید  با رعایت دقیق شیوه نامه‌های سازمان دامپزشکی در تمام مراحل پرورش از جمله خرید جوجه، حمل و نقل جوجه ها، ایجاد سالن‌های پرورش بهداشتی، واکسیناسیون و درمان جوجه ها، علاوه بر تضمین موفقیت فعالیت اقتصادی خود، در تهیه گوشت مرغ سالم، با کیفیت و بهداشتی برای مصرف عموم مردم سهیم باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.