جدیدترین اطلاعات فاش شده از بسته الحاقی Final Fantasy ۱۴ Endwalker را در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در طول مراسم معرفی بازی FFXIV (Final Fantasy XIV) خبر توسعه عنوانی در سبک MMORPG (بازی چند نفره نقش آفرینانه آنلاین) از طریق یک تیزر تبلیغاتی مشخص شد. این بازی جدید Final Fantasy ۱۴ Endwalker نام دارد و قرار است در پاییز ۲۰۲۱ منتشر شود.

این تریلر، جنگجوی نور (شخصیت شما) را نشان می‌دهد که روی ماه (قلمرو شما) قدم می‌زند و به دنبال آن نقشه‌ای در حال سوختن است. سپس می‌بینید که شخصیت اصلی (آلیسایی) در حالی که جهان اطرافش می‌سوزد با هیولا‌های اژد‌ها مانند مبارزه می‌کند.

در تصاویر منتشر شده از تیزر شخصیت شرور جدیدی معرفی می‌شود و خبر بازگشت زنوس شرور در روز پایانی (روز قیامت) اعلام می‌شود.

با توجه به این عکس‌ها به نظر می‌رسد که دنیای هایدلین چیزی فراتر از سیاره‌ای مثل زمین است. صحنه نهایی به ماه برمی‌گردد، تا نمایش جدیدی از جنگجوی نور را که اکنون یک پهلوان است، نشان دهد.بازی ویدئویی Final Fantasy ۱۴ Endwalker

مشاغل جدید در بازی FFXIV Endwalker

بعد از نمایش این تیزر معرفی، نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida) کارگردان و تهیه کننده FFXIV Endwalker به جزئیات بیشتری درباره این بازی پرداخت.

اولین کار ایجاد دو شغل جدید بود، این تریلر نشان می‌دهد آلفیناد مشغول به شغل شفادهندگی در بازی است. این شغل از سطح ۷۰ شروع می‌شود و هیچ کلاس پیش نیازی لازم ندارد، البته شما حداقل به یک شغل دیگر در سطح ۷۰ نیاز دارید و باید صاحب کسب و کار باشید.

در مورد شغل دیگر اطلاعات و جزئیات زیادی ارائه نشده و در جشنواره FFXIV Fan Fest که در ماه می‌ برگزار می‌شود افشا خواهد شد.

اطلاعاتی درباره داستان بازی Final Fantasy ۱۴ Endwalker

یوشیدا توضیحاتی در مورد داستان بازی داد و تاکید کرد که Endwalker یک پایان و نتیجه گیری برای داستان فعلی FFXIV است. پایان آنچه که از همان ابتدای بازی، ما به عنوان دنیای هایدلین (Hydaelyn) می‌شناسیم. او همچنین از "یک طلوع جدید" برای داستان خبر داد. جالب است بدانید، Endwalker نتیجه گیری کاملی در مورد درگیری بین هایدلین و زودیاک خواهد داشت.

این نسخه FFXIV ۶.۰ خواهد بود و همانطور که بازیکنان آن می‌دانند، داستان آن پس از توسعه بیشتر، ادامه خواهد یافت. یوشیدا تاکید کرد که با این وجود، این پایان FFXIV نیست. نسخه FFXIV ۶.۱ در حال برنامه ریزی است و داستانی کاملاً جدید و جدا از نسخه‌های قبل ساخته و آغاز می‌شود.

در داستان Endwalker، ویترین اعلان شامل این بیانیه و جملات بود:

در روز‌های پایانی چه اتفاقی افتاد که قدیمی‌های توانا را از پا درآورد؟ برای کشف اسرار بی شمار از هایدلین، زودیاک و رمز و راز‌های عمیق تر، جنگجوی نور سفر به ماه را آغاز کرد.

  • "نتیجه‌ای که مدت‌ها در انتظار داستان خدایان نور و تاریکی بود!"
  • "کنجکاو و کنجکاو ... سوالات سوزان باقی مانده است!"
  • "چه چیزی روز‌های پایانی را به وجود آورد؟"
  • "سرانجام هایدلین و زودیاک چه شد؟"
  • "سرنوشت امپراتوری گارلین چه شد"
  • "هدف زنوس و فاندانیل چیست؟"
  • "چه چیزی در ماه یافت می‌شود؟"

در نسخه FINAL FANTASY XIV Shadowbringers، دیدیم که در "روز‌های پایانی" بر مردم Ascian چه گذشت. اما این موضوع ممکن است در نسخه Endwalker بیشتر مورد توجه قرار گیرد، چون در آن اشارات بیشتری به سوختن دنیا می‌شود.

بازی ویدئویی Final Fantasy ۱۴ Endwalker

در آثار هنری که بعدا در اعلان‌ها نمایش داده شد، گارلمالد بطور اساسی ویران و متروک شده است. اگر تا پایان داستان ۵.۴ بازی کرده باشید، می‌بینید که چرا این امر صورت گرفته است.

اگرچه زنوس و فاندانیل در این پیش پرده تبلیغاتی حضور دارند و انگیزه‌های آن‌ها مشخص شده است، اما یوشیدا گفت که نگران داشتن یک شرور نهایی ناامید کننده نباشید، چون Endwalker داستانی پیچیده و غافلگیر کننده دارد. با قضاوت از محیط‌های بیولوژیکی - آلی زیر سطح نشان داده شده در آثار هنری و تریلر، به ماهیت واقعی این سیاره پی خواهیم برد.

برخی از ویژگی‌های جدید FFXIV Endwalker

یکی از ویژگی‌های جدیدی که به Endwalker اضافه می‌شوند، همانطور که انتظار می‌رفت، این است که سقف سطح به سطح ۹۰ افزایش می‌یابد. همچنین گفته می‌شود که این بازی از مناطق جدید بزرگی برخوردار است، این اثر هنری جدید دارای محیطی سرسبز مانند جنگل با شهری شلوغ و رنگارنگ در آسمان به نام Radz-At-Han است.

همچنین تایید شد که یکی از مناطق عمده‌ای که در آن خواهید بود، گارلمالد، قلب امپراتوری گارلین است که کاملا در Endwalker نابود می‌شود. البته جزئیات بیشتری در مورد آن ارائه نشده است. هنر مفهومی برای سیاه چاله‌های جدید نیز آشکار شد، که همه از نظر طراحی کاملا متفاوت بودند. یکی از آن‌ها دارای ساختار عالی به سبک باستانی بود که محیط اطراف آن می‌سوخت.

طرفداران بازی ویدئویی Final Fantasy X دشمن جدید برجسته‌ای را خواهند یافت. او آنیما (Anima) است، که توسط طراح اصلی برای FFXIV آفریده شده است.

بازی

حمله جدید اتحاد ۲۴ نفره هم تایید شد که گفته می‌شود چندین پاسخ به رمز و راز‌های طولانی در مورد دنیای هایدلین ارائه می‌دهد.

تغییرات سیستم مبارزه Final Fantasy ۱۴ Endwalker 

چند تغییر برای سیستم اصلی نبرد در FFXIV انجام شده است. نخست کوچک سازی مقادیر و تعداد خسارت در جنگ است. با قدرت گرفتن بازیکنان، به تدریج آسیب و قدرت حملات افزایش می‌یابد. البته این تغییرات مناسب خواهند بود و باعث تغییر در عملکرد سیستم جنگ نمی‌شود.

این تغییرات با چگونگی افزایش سطح و آمار بازیکنان از سطح ۵۱ به ۸۰ همراه خواهد بود، در واقع میزان قدرتمندتر شدن بازیکنان را فشرده می‌کند، این بدان معنی است که اثربخشی دشمن بر این اساس مقیاس می‌گیرد.

جابجایی بین مرکز داده در Final Fantasy ۱۴ Endwalker 

در حال حاضر، بازیکنان FFXIV می‌توانند بین سرور‌های مختلف در مراکز داده خود سفر کنند، اما نه به مراکز داده دیگر. با این وجود، سیستم جابجایی مرکز داده که در آینده به FFXIV اضافه می‌شود، امکان ملاقات و ایجاد احزاب را از مراکز داده مختلف فراهم می‌کند، اگرچه محدودیت‌هایی هم دارد.

Final Fantasy ۱۴

نسخه PlayStation ۵ بازی Final Fantasy ۱۴ Endwalker هم به بازار می‌آید

در حالی که FFXIV از طریق سازگاری معکوس قابل پخش است، یک نسخه مخصوص PS۵ هم به زودی ارائه می‌شود. از ۱۳ آوریل امسال در بتا باز خواهد بود و از وضوح ۴K، زمان بارگیری سریع تر، جلوه‌های بصری با جزئیات بیشتر و نرخ فریم بهبود یافته برخوردار خواهد بود.

بازیکنانی که لایسنس این بازی برای PS۴ را دارند می‌توانند نسخه PS۵ را هم به صورت رایگان دریافت کرده و بازی را ارتقا دهند. البته باز هم جزئیات بیشتری در مورد نحوه کار این فرآیند ارائه نشده است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار