رئیس فدراسیون بوکس گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته مدال‌های رنگارنگی در انتظار تیم ملی بوکس است.

حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر می‌خواهیم در بوکس مدال کسب کنیم باید برنامه ریزی درستی صورت بگیرد. این نوید را می‌دهم که طی سال‌های آینده می‌توانیم در رده‌های سنی مختلف مدال‌های رنگارنگی کسب کنیم. از آخرین مدال طلای کسب شده در رده سنی بزرگسال آسیا حدود ۱۴ سال می‌گذرد.

او گفت: به زودی شاهد درخشش و کسب مدال در رده سنی بزرگسالان خواهیم بود. تیم ملی بوکس در رده سنی بزرگسالان پوست اندازی کرده و جوانان با انگیزه‌ای به دنبال کسب مدال در مسابقات بین المللی هستند. کسب مدال در آسیا کمتر از کسب مدال در جهان نیست چرا که کشور‌های آسیایی حرف اول را دربوکس می‌زند.

رئیس فدراسیون بوکس در ادامه عنوان کرد: در بخش کسب سهمیه المپیک بوکسور‌های ما در اولین مرحله انتخابی المپیک توکیو ۲ سهمیه را کسب کنند، اما در المپیک قبلی ما نتوانستیم در رقابت‌های انتخابی المپیک سهمیه کسب کنیم. تک سهمیه ما در المپیک ۲۰۱۶ ریو را احسان روزبهانی از طریق مسابقات حرفه‌ای در قزاقستان کسب کرد.

///ثوری: مدال‌های رنگارنگی در انتظار بوکس است

ثوری اظهار کرد: با وجود بیماری کرونا می‌توان شاهد سال خوبی برای بوکس ایران بود. امسال برای تمام رشته‌ها از جمله بوکس سرنوشت ساز است چرا که مرحله دوم رقابت‌های انتخابی المپیک را پیش رو داریم. روز‌های خوبی در انتظار بوکس ایران است. دستاورد فدراسیون بوکس همدلی و یک صدایی برای رسیدن به یک هدف واحد و مشترک است. همدلی در جامعه بوکس می‌تواند مشکلات باشد.

لیگ برتر بوکس با نام سردار قاسم سلیمانی برگزار می‌شود

او درباره راه اندازی لیگ برتر بوکس گفت: امسال با تلاش‌های صورت گرفته قرار است بعد از سال‌ها لیگ برتر بوکس راه اندازی شود. لیگ برتر بوکس کشورمان برای زنده نگه داشتن یاد سردار دل‌ها به نام سردار قاسم سلیمانی نام گذاری شده است.۷ تیم برای حضور در لیگ برتر بوکس قطعی شده است. از ۵ اسفند ماه لیگ برتر با نام سردار سلیمانی در اراک آغاز خواهد شد.

ثوری بیان کرد: طی چند سال اخیر بوکس هم مانند سایر رشته‌های ورزشی پیشرفت کرده است. تعداد بوکسور‌های سازمان یافته رشد چشمگیری نسبت به دوران گذشته کرده است. تا پیش از شیوع ویروس کرونا تعداد ورزشکاران رشد ۲ برابری داشته است.

او در پایان عنوان کرد: تیم ملی سوریه با تیم ملی ما در ایران اردوی مشترک داشت. در رده سنی جوانان تیم ملی جمهوری آذربایجان در تاریخ ۵ اسفند ماه به ایران می‌آید. برای سال ۱۴۰۰ از تیم ملی جمهوری آذربایجان و ازبکستان دعوت کرده ایم تا به ایران بیاید و پیگیر این موضوع هستیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار