مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: در دهه فجر امسال ۱۲ طرح بخش کشاورزی در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، جعفر کاویانی دلشاد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: در دهه مبارک فجر امسال ۱۲ طرح با اشتغالزایی ۵۳ نفر در ۱۵ روستا افتتاح می‌شود.

او افزود: ساختمان اداری شهرستان با وسعت یک هزار متر مربع در سه طبقه و تعداد ۲۲ اتاق و یک سالن جلسات و نمازخانه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال تکمیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین ادامه داد: آبیاری بارانی با حجم کار ۴۵/۲۸ هکتار و اشتغالزائی ۳ نفر با اعتبار ۳ میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال در حومه شهرستان فامنین انجام شده است.

کاویانی دلشاد با اشاره به آبیاری کم فشار با حجم کار ۴۲ هکتار و اشتغالزائی ۳ نفر با اعتبار ۳۶۷۸ میلیون ریال در اراضی روستای ازناو بیان کرد: آبیاری کم فشار با حجم کار ۷۳ هکتار و اشتغالزائی ۵ نفر با اعتبار ۶ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال در اراضی روستای قلعه جوق نیز انجام شده است.

او با بیان اینکه لایروبی قنات با حجم کار ۵۰۰ متر و اشتغالزائی ۲ نفر با اعتبار ۱۰۱۰ میلیون ریال در اراضی روستای قلعه جوق انجام شده است تصریح کرد: لایروبی قنات با حجم کار ۲۰۰ متر و اشتغالزائی ۲ نفر با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال در اراضی روستای ازناو نیز انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: گلخانه سبزی و صیفی خاکی با حجم کار ۴ هزار و ۱۱۳ متر مربع و روستای نگارخاتون و گلخانه هیدروپونیک پلی کربنات با حجم کار ۱۰ هزار و ۳۰۰ متر مربع در حومه شهرستان فامنین ساخته شده است.

کاویانی دلشاد ادامه داد: واحد میش داشتی ۱۰۰ راسی در حومه شهرستان فامنین و واحد گاو شیری ۳۰ راسی در اراضی روستای طاوه احداث شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین افزود: کارخانه خورک دام و طیور با حجم کار ۱۲ هزار تن در سال و اشتغالزائی ۶ نفر با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در اراضی روستای فیض آباد و ۶ هزار تن تولید خوراک دام و ۶ هزار تن تولید خوراک طیور در سال نیز فعال شده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.