وزیر صمت بارها در خصوص انحصار شکنی و حذف دلالان گفته است، اما آیا شدنی است؟

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، "ایران خودرو و سایپا زیان مالی زیادی می‌دهند" این جمله تکراری دبیر انجمن خودروسازان است. نعمت بخش معتقد است که به دلیل قیمت گذاری دستوری خودرو، خودروسازان مدام در حال زیان هستند.  

نعمت بخش به خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفته است، در حال حاضر ۱۰۰ هزار خودرو ناقص کف کارخانه، نیاز به قطعه دارند و دلیل آن هم همین سرکوب مالی است که انجام داده اند و روز به روز توان مالی قطعه سازان ضعیف‌تر می‌شود. ریشه اصلی در ضرر و زیان خودرو سازان، قیمت گذاری دستوری خودرو است که اکنون ایران خودرو به دلیل این روش قیمت گذاری، ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ضرر کرده است.


بیشتر بخوانید


به گفته دبیر انجمن خودرو سازان، اگر همین روش قیمت گذاری پیش برود، با مشکلات جدی رو به رو خواهیم شد و باید قیمت خودرو به نحوی قیمت گذاری شود  که خودروساز ضرر نکند، اکنون خودرویی مانند پژو پارس در بازار حدود ۲۴۰ میلیون تومان است که کارخانه آن را به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد که نشان از ضرر و زیان خودرو ساز است.  

نعمت بخش  ادامه داد: اگر خودرو در حاشیه بازار به فروش رود و اجازه دهند قیمت خودرو در حاشیه بازار مشخص شود، قیمت این کالا در بازار هم کاهش خواهد یافت.  

هر چند قیمت خودرو در ۲ سال گذشته رشد چشمگیری هم در بازار و هم در کارخانه داشته است، اما حالا این صحبت شده گله تکراری خودروسازان؛ خودروسازانی که با وجود پیش فروش و فروش فوق العاده در حال زیان کردن هستند.  

گزارش - بازار خودرو برعکس صحبت های وزیر حرکت می کند؟

حالا که رزم حسینی وزیر صمت شده، مدام از انحصار شکنی خودروسازان می‌گوید. وزیر صمت با بیان این که به دنبال شکستن انحصار در حوزه خودرو هستیم و این کار را انجام خواهیم داد گفت: نه تنها در حوزه واردات بلکه در حوزه تولید داخلی نیز باید شرکت‌های بخش خصوصی را تقویت کنیم تا رقیب خودروسازان شوند.

اما حالا برخی از کارشناسان بر این انحصارشکنی ایراداتی وارد کردند.   امیرحسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در ۳۰ سال گذشته به اسم ایجاد رقابت بین خودروسازان، ده‌ها خودروسازی در کشور به وجود آمد که تمام آن‌ها کوچک یا متوسط هستندو در سطح جهانی رقابت پذیر نیستند.  

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در نتیجه در این مدت، با این همه خودروسازی احساس داشتن بازار رقابتی را نمی‌کنیم. برای اینکه در قرن ۲۱ برای اینکه خودروسازی بتواند با تحولات فناورانه تغییر سلیقه مشتری در دنیا همراهی کند، لازم است سرمایه گذاری بزرگ انجام دهد و این کار اقتصادی است مگر اینکه شرکت بتواند به بازار بزرگی  دسترسی داشته باشد.

حالا به تازگی وزیر صمت برای کمک به خودروسازان، خبر از آزادسازی قیمت داده است. رزم حسینی به پیگیری جدی وزارت صمت به منظور آزادسازی قیمت خودرو تاکید کرد و گفت: با سیاست گذاری وزارت صمت و همراهی مجلس و کمیسیون صنایع در این زمینه قطعا آزادسازی قیمت خودرو به زودی خواهد افتاد.

گزارش - بازار خودرو برعکس صحبت های وزیر حرکت می کند؟

میزان عرضه و تقاضا، تعیین کننده قیمت خودرو

آزادسازی که اگر درست انجام نشود، تبعات سنگینی برای مردم خواهد داشت. ابوالفضل خلخالی کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت خودرو مانند همه کالا‌های دیگر بهتر است بر اساس میزان عرضه و تقاضا فروش رود.  

او بیان کرد: اگر قیمت بر اساس میزان عرضه و تقاضا تعیین شود، شاهد کاهش قیمت‌ها و متعادل شدن هستیم. صحبتی که این روز‌ها بسیار داغ است به آزادسازی قیمت خودرو بر می‌گردد، اما این نکته گفتنی است در هنگام آزادسازی باید تمهیداتی صورت گیرد که به مردم فشاری وارد نشود.

این کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد: آزادسازی قیمت خودرو باید به صورت پلکانی باشد و ناگهانی از حالت ابلاغی به سمت آزادسازی پیش نرویم به مرور زمان در بازار انحصار را حذف کنیم.  

از قیمت گذاری دستوری خارج می شویم؟

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص آزادسازی قیمت خودرو، گفت: اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا می‌توان برخی از خودرو‌ها را از قیمت گذاری دستوری خارج کرد یا خیر. بنابر آخرین تصمیمات قرار بر است برخی از خودرو‌ها که رقیب دارند را از قیمت گذاری دستوری خارج کنیم.

رئیس شورای رقابت ادامه داد:شاید خودرو‌های شرکت‌های بزرگ که خودرو‌هایی مشابه خودروسازان دیگر تولید می‌کنند را از سیستم قیمت گذاری خارج کنیم البته این موضوع در دست بررسی است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ممکن است قرعه کشی حذف شود، گفت: تا زمانی که تولید به اندازه مصرف و تقاضا نباشد، قرعه کشی  انجام می‌شود، اما ممکن است تولید برخی خودرو‌ها با تقاضا یا قیمت‌ها یکی باشد، آن زمان قرعه کشی دیگر معنا ندارد. اکنون که میزان تولید برخی از خودرو‌ها با تقاضا برابری ندارد قرعه کشی یکی از عادلانه‌ترین راه هاست.  

گزارش - بازار خودرو برعکس صحبت های وزیر حرکت می کند؟

او با بیان اینکه برخی خودرو‌ها از قیمت گذاری دستوری خارج می‌شوند، گفت: هر خودرویی که در بازار رقیب داشته باشد از سیستم قیمت گذاری خارج می‌شود، اکنون کرمان موتور، گروه بهمن، مدیران خودرو و برخی دیگر خودرو تولید می‌کنند، اگر  خودرو‌هایی که این خودروساز‌ها تولید می‌کنند با خودرو‌های ایران خودرو و سایپا در یک کلاس قیمت باشند، چون می‌توانند رقابت کنند ممکن است از دستورالعمل قیمتی خارج شوند.  

شیوا در خصوص خبری مبنی بر نهاد‌های تنظیم گفت: برخی در رابطه با نهاد‌های تنظیم گر صحبت می‌کند که باید گفت بر اساس ماده ۵۹ مسئول  نهاد‌های تنظیم گر شورای رقابت است و هیچ مقوله‌ای نمی‌تواند وارد آن شود. شورای رقابت اگر تشخیص داد که یک بازاری احتیاج به نهاد تنظیم گر دارد، یا برای شرکتی تشخیص داده شد که نهاد تنظیم گر باید تشکیل شود برنامه ریزی آن باید در شورای رقابت صورت گیرد.  

صنعت خودرو انحصاری است

آلبرت بغزیان استاد دانشگاه و عضو هیأت تجدید نظر شورای رقابت از جمله کسانی است که می‌گوید: صنعت خودرو انحصاری است و ممنوعیت واردات بر این انحصار افزوده است. اگر این صنعت انحصاری نبود قطعاً شورای رقابت در قیمت‌گذاری آن ورود نمی‌کرد چرا که قیمت‌ها در بازار به‌صورت رقابتی اداره می‌شد.

او ادامه می‌دهد: صنعت خودرو زمانی از انحصار خارج می‌شود که ما چندین خودروساز داشته باشیم و خودروسازان فعلی تعیین کننده تولید و بازار نباشند.

حالا در میان این اختلاف نظرها، قیمت‌های بازار افسارگسیخته‌تر از قبل شده و از طرفى کاهش عرضه خودروسازان نیز بر این آشفته بازار دامن زده است. در مجموع این اتفاقات باعث شده تا عده‌اى از آشفته بازار این روز‌های کشور سو استفاده کرده و از آب گل آلود ماهی بگیرند.

کارشناسان خودرو بر این باور هستند که باید قیمت گذاری خودرو آزاد و از طرف دیگر واردات خودرو هم آزاد شود، اینگونه اختلاف قیمت بین بازار و  کارخانه کاهش پیدا خواهد کرد.  

اگر قرار است از مسیر تقویت بخش خصوصی، انحصار بازار خودرو شکسته شود، ابتدا باید تحریم‌ها لغو و شرکای خارجی برگردند در غیر این صورت، بعید است خصوصی‌ها بتوانند کمکی به شکست انحصار بکنند. البته با توجه به سیگنال‌های مثبتی که از سوی ایران و آمریکا بابت احیای توافق هسته‌ای و برجام ارسال شده، لغو تحریم‌ها محتمل به‌نظر می‌رسد، اما باید منتظر ماند و دید آیا خودروسازان خارجی باز هم ریسک حضور در خودروسازی کشور را می‌پذیرند؟

گزارش از فائزه شعبانی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
آقا مردم راضی به ضرر خوردرو سازان نیستند بزارید خودرو دست دوم خارجی با همون دلار ۲۵ هزارتومان بیاد تو کشور که شرف داره به لگن های شما هم شما ضرر نکنید هم یه رقابتی بشه که اونا که میتونن خودرو بهتر با قیمت رقابتی تولید کنند دست بکار بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
خون‌مردم‌رو‌کردن‌تو‌شیشه‌خجالتم‌نمیکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
مثل اینکه این آقای نعمت بخش هم ماشین هاشو نفروخته هنوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
اخه یکی نیست به این بی همه چیزا بگه همه چی دست خودتونه اگه قیمت خودرو تو بازار بالاست همش دست دلالای خودتونه که بتونید قیمت خودرو رو ببرین بالا،اسم خودروساز گذاشتن رو شما حرومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
هرکس در هر پست ومقامی که میگوید خودرو سازان ضرر میکنن غلط کرده اینا همه شان دوزد غارتگر هستن دوسال پیش دولت همیشه در خواب خودرو سازی را سر خود گذاشته بود که هر غلطی دلشان بخواهد بکنن کل مردم ایران دیدن چه از لحاظ ثبت نام ودزدی . چندین هزار ماشین به نام یکنفر .انبار کردن ماشین در جاهای مختلف کشور به هر قیمتی که دلشان میخواست به مردم فلک زده ویا بهتر بگم دولت زده قالب میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
لطفا اگر ممکنه نظرات را سانسور نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
قیمت ماشین ۵ برابر شده با افزایش لحظه به لحظه ای دلار خودرو ساز افزایش قیمت داشته نمیدونم چرا باز هم ضرر میکنن بخدا تعطیل کنین و ماشین دست دوم وارد کنید با این قیمت وحشتناک ایران خودرو و سایپا ماشینهای دست دوم خیلی خوبی با ایمنی بالا میشه وارد کنی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
بهترین راه ایجاد تساویه باید حقوقای کارگران و... را مساوی با تورم ببرند بالا که در این حالت دولت متضرر بشه و چوب این تورم را بخوره نه تولید کننده یا مصرف کننده ولی متاسفانه تورم 6 یا 7 برابر شده حداقل ولی دستمزدا دو برابرم نشده و همه الان در حالت ضررن بغیر از دولت
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۱:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
ازاد سازی زمانی معنی دارد که تولید با میزان نیاز در جامعه یکسان باشد وقتی تولید به نیاز نمیرسد با چه تفکری و استدلالی ازاد سازی معنا دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
آقایون دولتی هزینه هاشون رفته بالا و باید یه جورایی جبران بشه، الهم عجل لولیک الفرج ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام.قیمت کارخانه باید به یک دهم و قبل روی کار امدن دولت تدبیروامید کاهش یابد و فروش فقط به صورت قرعه کشی و به افراد فاقد خودرو باشد تا کمی عدالت احیا شود،واردات خودروهای کم مصرف نیز بدون تعرفه ازاد باشد و بصورت قرعه کشی به افراد فاقد خودرو عرضه شود.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
میشه لطف کنید بفرمائید تو این مملکت چه چیزی بر خلاف گفته مسئولین مملکت حرکت نمیکنه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
میشه بگید کدوم بازار در راستای قول و گفته های مسولینه!!!!!!!؟؟؟؟بیشرمی عادی شده دیگه در هر زمینه مسولئین با بیشرمیه تمام دروغ میگن این ک تازگی نداره
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۲۰:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
در طول یکسال خودرو ۴ برابر شده ضرر کردن بازم
اگه نمیشه ۸برابر کنن قیمتشو ازبس ماشینهای خوبی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
جدا؟
Iran (Islamic Republic of)
خدا هست
۱۹:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
ببین شما مشتریا رو مسخره کردید خوب می دونیدتفاوت قیمت بازار و کارخانه صرفا به دلیل نبود عرضه خودرو هستش عرضه پایین نگه می دارید که قیمت حاشیه بازار بره بالا و سودشو ببریدخورو ساز حمایت همه جانبه دولت و ملت در سنوات گذشته داشته و بازارعرضه انحصاری در اختیارش بوده خب چکار تونسته بکنه اصلا خواسته که بتونه انجام بده برید ببینید دنیا کجاست در خودرو سازی و اهدافش کجاست مار با گذشته فلاکت بار صنعت خودرو سازی مقایسه کنید همیشه پیشرفت صنایع خودرو سازی دنیا رو با مسائلی مثل تحریم و سایر چیزها ازجمه از بین رفتن ده بیست هزار شغل در این صنعت توجیه کردید این در صورتیست که اگر صنایع بالادستی الگوهای کیفیتی و کمیتی رو اصلاح کنن بقیه شغلا خودشون با شرایط وفق می دادن
Iran (Islamic Republic of)
فضل الله
۱۹:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
شماها یه عده دروغگو هستید چند سال پیش دولار ده هزار تومان بود پژو پارس تیوفایو بیست ویک میلیون تومان بود حالا اگر دلار حتئ بشه سی هزار پژو پارس باید سه برابر بشه یعنی بشه هشتادو سه میلیون تومان پس چرا شده 126میلیون بازهم شما میگید ضرر کردید به نظر شما علت همان دوزدی شما نیست،متاسفانه کسی نیست تو این مملکت رسیدگی کند واقعاً شرم بر شما باد بالغ بر سی بار برای قرعه کشی سایپا و ایران‌خودرو شرکت کردم هنوز هم برنده نشدم بدون ماشین هستم اونوقت یه عده برای دلالی چندین بار برنده شدن به اسم کسانی که اصلاً به ماشین نیازی ندارند شما اگر راست میگید قبل از قرعه کشی پول کل ماشینو بگیرید تا هرکسی ده تا ثبت نام نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
همتون با خودرو سازان انحصاریتون دستتون تو یک کاسه هست.برای زدن جیب مردم.به اسم کمک به صنعت مملکت دارین مردم را سرکیسه میکنید.واردات آزاد شود تا معلوم شود۳۰۰ملیون قیمت چه خودرویی در دنیاست.متقلبان دروغگوی ریا کار و حقه باز.ماشین ۳۰ملیونی را میدین۳۰۰ملیون هنوز دارین ضرر می کنین؟خب چرا پس ادامه میدین؟چرا درش رو نمی بندین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
پراید و پژو به یک میلیارد هم برسه برایه اینها ضرر ده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
فقط وعده میدهند و دروغ تحویل ملت میدهند .
والله قسم تا روزی که خودرو انحصاری باشد و بازار رقابتی در کار نباشد وضع به همین منوال خواهد بود . مگه میشه حریف مافیای خودرو شد ؟ کی جرات و قدرتشو داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
ضرری که خودروساز مدعی هست ،باور کدنش سخته،بفرمایید چرا جمع قطعات خودرو دربیرون کارخانه یک سوم قیمت خودرو است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
اصلا نگران نباشد قالیباف رفته روسیه! قرار خودرو ارزون بشه! پراید بشه 20 تومن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
قرار بود تا سال۱۴۰۰ به تولید سه ملیون دستگاه درسال برسید،رسیدید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
ترا به خدا و جان پدر و مادرتون آیا بفکر تولید بهتر و بیشتر و توان خودروسازی در این کشور و بفکر تقاضای زیاد مردم هستید.؟؟؟؟؟!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۰۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
میشه خودتون رو با ژاپن و کره مقایسه کنید اصلا اینقدر عرضه و جرات در وجود تک‌تکتان هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
همین میزان عرضه و تقاضا از روی نام آگاهی است تولید خودرو در ایران به اندازه کافی نیست.انهم ساخت ایران و ایرانی سازی همه قطعات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
با آزادسازی قیمت ها هیچ کمکی به خریدار نمیشه و با این فرمون اگر جلو برن من مطمئن هستم خودروسازها بازهم به برشکستگی پیش میرن چون کسی توان خرید نداره الا دنا رو چرا باید ۳۰۰ میلیون پول بدیم در صورتیکه با این قیمت سال های گذشته بهترین ماشین ها رو سوار میشدیم از خودتون پرسیدین که پول ملی تقویت شده که مردم انقدر باید پول بدن یا اون کسی که دارا بوده داره به اون پایین ها میرسه؟
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۶:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
علی برکت الله؟کاش تواین مملکت یه مرد پیدامیشد و دکان این دوخودروساز رو میبست تا مردم اینقدر مصیبت نکشن؟همه جای دنیا سال به سال قیمت ماشین میادپایین و کیفیت میره بالا ولی تو ایران قیمت ماشین هر2ماه میره بالا وکیفیت میاد پایین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
خداروشکر هرچی قبلا تو ماشین میداشتین الان برمیدارین وقتیم ب هش اصافه میکنین میشه اپشن و خدا تومن میکشین روش...۵سال پیش چرا ضرر نمیکردین اون موقع هم تحریم بودیم دیگه نبودیم...انقدر تاکید میکنین ک ضرر میدین خودتونم باورتون میشه ...از ی جا ماشینو ب هرقیمتی ک دلتون میخواد میدین ..واز یجا وامهای چن صد هزار میلیاردی میگیرین بازم روتون میشه بگین ضرر میکنین..بابا عجب روی دارین شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
آره جان خودت که ضررمیکنه چقدر دروغ!!!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
یه پراید شده صد و هفت ملیون باید چند باشه که برای ‌ما بصرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
امروز گرونترم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
اگر راست میگویند که زیان میدهند تعطیل کنند ما راضی به ضررشون نیستیم......خخخخخ
واقعا که....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
لب کلام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
کدام حرف و عمل مسئولان درست بوده که این یکی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
من دنبال ماشین سنگین هستم ولی الان دیگه کسی فروشنده نیست میگن قراره قیمت بره بالا.حالا چجوری دوباره پول جور کنم
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
پژو پارس تو بازار 240 ملیون تومان است به خاطر شما دو تا خودروساز 240ملیون تومان شده که تولید نمیکنید تا خودرو تو بازار کم شود تا قیمت ان گران شود اگر راست می گویید در واردات خودرو را باز کنید بعد ببینید که خودرو پژو پارس شما را به قیمت 40 ملیون تومان هم کسی نمی خرد بعد مجبور خواهید بود یا درش را تخته کنید یا به قیمت 30 ملیون تومان بفرشید تا شاید فقرا انها را بخرند
Netherlands
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
حذف دلالان=حذف دولتمردان فاسد .واین درکشور ما ازمحالاتست. مهمترین علت تورم 1000 درصدی دردولت فخیمه ثانیه صدیقین تدبیرو امید سرریز دلالی دولتیها ازبازار خودرو ببازار ارزاق عمومی بود تا درامد هنگفتی ازاین طریق نصیب اختلاسگران درقدرت کند
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
انحصار هیچ وقت برداشته نمی شود چون اگر واردات خودرو ازاد شود با تعرفه پایین انها خودرو خود را کجا خواهند فروخت جز مردم بی چاره کشور که هیچ راه انتخابی ندارند کجا این دو خودرو ساز می خواهند خودرو خود را بفروشند .
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
انحصار هیچ وقت برداشته نمی شود چون اگر واردات خودرو ازاد شود با تعرفه پایین انها خودرو خود را کجا خواهند فروخت جز مردم بی چاره کشور که هیچ راه انتخابی ندارند کجا این دو خودرو ساز می خواهند خودرو خود را بفروشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
حداقل با چینی ها خودرو مشترک بسازید . علی برکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
ان شاالله دو هزار سال دیگه خودرویی ملی به نام پراید ۱۴۷۲۳۵ تولید میکنیم کاملا بومی و کاملا قابل رقابت با خارجی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
مطلب اخر چی گفتی سیگنال های مثبت بین ایران و امریکا برای توافق ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! توافق چی . کشک چی . علنی زدن سردارمون رو شهید کردن این جز اعلان جنگ چیزی دیگه نیس . همین امریکایی شدیدترین تحریمارو وضع کردن تا زندگی کردن سخت بشه و مردم علیه نظام شورش کنن ولی ما داریم همه این سختی هارو تحمل میکنیم چون یه ایرانی واقعی هرچقدر حقیر بشه ولی بی غیرت نمیشه .بعد مسولین به جای اینکه از ما مردم سرسخت تر باشن دارن داخل جبهه دشمن بازی میکنن . اون کسانی که دم از مذاکره بعد این همه اتفاق میزنن یا ایرانی نیستن و مال دنیا چشمشونو کور کرده . یا منافق و نفوذی هستن . دیشب داشت بدون تعارف یه جوان نخبه نشون میداد که همه دعوت نامه ها شرق و غرب روگذاشته کنار موند داخل همین کشور با بودجه و زحمات خودش الان یکی از پیشرفته ترین تولیدی پهپاد هارو در داخل ایران درست کرده جوری که پهپاد هاشون از نمونه های خارجی دقیق تر و پیشرفته تر هستن بعد مسئولین کشور هم دارن از پهپاد خارجی استفاده میکنن و هم مجوز میدن وارد میکنن چرا چیزی که داخل کشور داره تولید میشه رو هنوز دارین مجوز برای وارداتش میدین .حالا هی برین کاسه گدایی بگیرین جلو دشمن بلکه ویزا و اقامت بچه هاتونو بدن حیف کلمه اقازاده که بگم چون اقازاده به فرزند هایی که با نون حلال بزرگ شدن میگن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۳۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
واردات خودرو آزاد شود و به خودروسازان بزرگ دنیا اجازه ورود و سرمایه گذاری داده شود تا حداقل مردم از یک چیزی لذت ببرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
دست همه توی یه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
مزخرف ترین گفته همین است که چون بازار گران تر از کارخانه است کارخانه ضرر میکند حالا جواب بی غیرتی مسئولان کنترل قیمت بازار را باید مردم با تحمل گرانی بدهند یکی نیست بگوید خوب احمقها اگر برای خودروساز ضرر داشت که تولید نمیکرد . ولی باید دلیل گرانی بازار بررسی شود که همه میدانیم دلیلش خود خودروسازها هستند آن هم با دلال بازی و لعنت به نمایندگان و مسئولینی که با فروش نفسشان به خودروسازها بار زیاده خواهی شان بر دوش مستضعفان است و لعنت بر خبرگزاری ای که این مطلب را منتشر نکند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام.قیمت کارخانه ای باید به یک دهم و قبل روی کار امدن دولت تدبیروامید کاهش یابد تا کمی عادلانه شود.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام.مردم ایران تنها یک خواهش از مسئولین قوه قضائیه دارند و ان اعدام افرادی همچون دبیر انجمن خودروسازان اقای احمدنعمت بخش و مصادره اموالش به نفع فقراست.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
وابستگی بلای بقای هر موجود و مخلوقی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
تنهاترین راه ایجاد رقابت آزاد سازی واردات خودروهای دست دوم اروپایی است با این کار رقابت بوجود میاد و مردم طعم ماشین سوارشدن را میچشن تا وقتی که ایران خودرو و سایپا این ارابه های مرگ را تولید و به زور وارد بازار میکنن همین آش و همین کاسه هست
Iran (Islamic Republic of)
بیسوادبی شناسنامه
۱۱:۲۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
چه رویی داریدبابا پژو روازبیست بیست وپنج میلیون اونم شرایطی کردید120میلیون تازه ضررهم کردید؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
از صبح تا شب دروغ تحویل مردم میدهند ! نمیدونم مردم شاید به دروغ عادت کردند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
به جای اینکه قیمت کارخونه رو قیمت بازار کنید که قبلا هم اینکارو کردید و دیدید فایده نداشت و دوباره قیمت بازار بالا رفت، قیمت بازار رو ده درصد بیشتر از کارخونه کنید می بینید که متقاضی واقعی پیدا میشه و دلال حذف میشه فکر نکنید مردم نفهمند اگه هم باز میگید ضرر میکنید در کارخونه رو ببندید و خودرو رو بسپرید دست سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
استاد نعمت بخش، کی گفته قیمت ۲۴۰ پارس تو بازار قیمت پارس کارخونه باید باشه؟ مگه این قیمت قیمت واقعی هست، این قیمت فعلی نتیجه کنترل بازار توسط تو و خودروسازان تو هست؟ اینقدر عرضه رو کنترل میکنین تا قیمت به اینجا برسه؟ مگه شما نبودید که در سالهای قبل طرح حاشیه بازار رو اجرا کردید؟ به کجا رسیدین؟ جز اینکه باعث گرونی افسار گسیخته در بازار شدین و دوباره بعد چند وقت الان مجدداً صحبت از آزادسازی میکنین. من سوالم این هست که چند بار دوست دارین آزادسازی کنین؟ کجای دنیا وقتی انحصار نشکسته پیش پیش آزادسازی قیمت میکنن که مردم رو خر فرض کردین.
بس کنین و مردم رو خون به جیگر نکنین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
اسم وزیر محترم صمت اگر به اسم وزیر خودرو تغییر کند خیلی خوب خواهد شد چون از روزی که حضور داشتن یا در کنار خودروسازها و همراهی و هم کوکی با آنها بودند و یا در کنار قطعه سازهایی که سهام بالای خودروسازی دارند هستش و کلا تیم خوبی تشکیل دادند که هم وام‌های کلان می‌گیرند و هم به اسم دوباره ضرر و زیان بدنبال افزایش سریع قیمت‌ها هستن. و دیر یا زود این حمله رو عملی خواهند کرد. آقای وزیر صمت شما غیر از در کنار خودروسازان بودن کارهای در صنایع عظیم کشور داشتین!!! ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
چراقیمت خودرو رااینقدر گران کردند!؟!؟ مگر دولت، حقوق ودستمزدمردم را هزاران برابرکرده!؟!؟ مگر اینجا کویت واروپاست!؟! تازه، کیفیت ومدل خودروهای ایرانی، همان شکل وکیفیت، چند سال پیشه!؟!! وتغییری درآن دیده نمی شه!؟! چرا با100 میلیون تومان، باید یک خودروی، 30 میلیون تومانی بخریم!!! چرابه فکر مردم نیستید!!! درانسان بودنتان شک داریم!؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
خواش می کنم در این دوتا بنگاه ماشین ببندید و وزیرش هم بر دارید راحت ماشین با کیفیت وارزان از خارج وارد کنید تمام بزارید همه باهم بخورن نه فقط شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
مسوولین ک همیشه بر عکس حرف میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
همش دروغه ابر دلال های خودرو خودتان هستید و منتظر هستید از آب گل آلود ماهی بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
همش دروغه ابر دلال های خودرو خودتان هستید و منتظر هستید از آب گل آلود ماهی بگیرید
آخرین اخبار