پیشرفته‌ترین «سالن شبیه ساز چند حسی مبتنی بر هوش مصنوعی» برای دانش آموزان طیف اتیسم در قزوین افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه «سالن شبیه ساز چند حسی مبتنی بر هوش مصنوعی» در قزوین گفت: این سالن با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان به همت جوانان ایرانی ساخته شده است و می‌تواند الگویی برای تمام کشور باشد.

سید جواد حسینی افزود: آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۰ است و از آن زمان تاکنون پوشش تحصیلی دانش آموزان استثنایی ۱۸ برابر شده است.

وی گفت: ۱۵۲ هزار دانش آموز استثنایی در هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی و ۲۰ هزار مدرسه پذیرای هفت گروه در حال تحصیل هستند.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با بیان اینکه کودکان دارای اختلال طیف اتیسم در سه سطح نیازمند حمایت، حمایت زیاد و حمایت بسیار زیاد تقسیم بندی می‌شوند، افزود: آموزش و پرورش استثنایی در سطوح ۱ و ۲ دانش آموزان اتیسم را تحت حمایت و پوشش قرار می‌دهد و کودکان سطح ۳ نیز زیر پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.

وی گفت: ۴۷ مدرسه اتیسم و ۳۲۷ کلاس خاص اتیسم در آموزش و پرورش استثنایی وظیفه تعلیم و تربیت نزدیک به ۳ هزار دانش آموز طیف اتیسم را برعهده دارند.

حسینی افزود: ۱۴ استان کشور فاقد مدرسه خاص اتیسم هستند که ساخت این مدارس آغاز شده است و مدرسه در حال ساخت اتیسم استان قزوین نیز ۳۰ درصد رشد فیزیکی دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه پوشش تحصیلی دانش آموزان طیف اتیسم از سال ۸۴ تاکنون از ۲ هزار و ۵۰۰ درصد رشد برخوردار بوده است، گفت: ۳۸۷ نفر از همکاران در آموزش و پرورش استثنایی کار تعلیم وتربیت دانش آموزان طیف اتیسم را بر عهده دارند.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی افزود: دانش آموزان طیف اتیسم از طریق برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شناسایی شده و تحت پوشش آموزش‌های خاص قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار