مسئول دفتر صلح و سازش شهرستان بافق گفت: در یک ماه گذشته ۷۳ پرونده طلاق در مرکز صلح و سازش ختم به خیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام طباطبایی مسئول دفتر صلح و سازش شهرستان بافق گفت: ۲۴ سال است که در مجموعه بیت الرضا (ع) شهرستان، واحدی برای حل اختلافات خانواده با عنوان واحد صلح و سازش راه اندازی شده است.

او افزود: در این مجموعه بسیاری از خانواده‌ها قبل از رجوع به دادگاه از خدمات مشاوره‌ای استفاده می‌کنند که در یک ماه گذشته حدود ۷۳ پرونده حل شده است.

حجت الاسلام دهقان، دبیر صیانت از خانواده استان یزد نیز با اشاره به اینکه چهارمین دفتر صیانت از خانواده در شهرستان بافق افتتاح شد، گفت: میبد، اردکان و بهاباد از دیگر شهرستان‌های دارای دفتر صیانت از خانواده هستند.

او با بیان اینکه افتتاح یک دفتر دیگر تا آخر امسال در دستور کار قرار گرفته است، افزود: هدف از ایجاد دفاتر صیانت از خانواده، هماهنگ کردن تمام موسسات غیر دولتی و نهاد‌های دولتی مثل ورزش و جوانان، بهزیستی و حوزه‌های علمیه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

حجت الاسلام دهقان ادامه داد: آموزش قبل، حین و بعد از ازدواج از خدماتی است که این دفاتر برای حل مشکلات زوجین ارائه می‌دهند.

او با بیان اینکه میبد به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است، تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال در شهرستان میبد، ۷ درصد کاهش طلاق و ۲۳ درصد افزایش ازدواج را شاهد بودیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.