تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران قم امضا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حسن صبوری،مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک و سه جانبه بین این اداره کل، سازمان نظام مهندسی ساختمان و انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران استان قم منعقد شد.

 او افزود: آموزش کارگران ساختمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باعث افزایش سطح مهارت‌های علمی و عملی و ارتقای دانش آنان خواهد شد.

صبوری اضافه کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه علاوه بر افزایش دانش علمی و عملی کارگران، ارتقای کیفیت اجرای کار و افزایش سطح توانایی فنی و دانش مجموعه‌های کارگری ساختمان، طبقه‌بندی کارگران ماهر، افزایش رضایت کارفرمایان برای دریافت خدمات مطلوب و حفظ و بهبود جایگاه و شان کارگران ساختمان است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: کاهش حوادث ناشی از کار و افزایش رعایت  اصول ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محیط کار از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه سه جانبه است.

به گفته صبوری، آموزش کارگران ساختمانی، افزایش اعتماد اجتماعی و افزایش اشتغال‌زایی آنان را در پی دارد.

او بیان کرد: پس از فرآیند آموزش و سنجش، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نسبت به صدور کارت و گواهینامه مهارت کارگران اقدام می‌کند.

این تفاهم‌نامه سه جانبه با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و رئییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمان استان قم امضا و تبادل شد.

بیش از ۲۲ هزار کارگر ساختمانی در قم فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
m
۰۸:۱۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
چقدر خوب
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۱۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
آفرین
آخرین اخبار