لله گانی افزود: در مرحله اول ثبت نام غیرحضوری مشکلاتی وجود داشت، اما در فاز دوم، ثبت نام برای دریافت تسهیلات را به صورت کاملا مکانیزه انجام دادیم که ایراداتی داشت و آن ایرادات رفع شد.
مدیرعامل بانک رفاه تصریح کرد: بانک رفاه با داشتن هزار و ۱۰۰ شعبه در سطح کشور، باید بازنشستگان و مستمری بگیران مراجعه حضوری میکردند، که با غیرحضوری شدن دریافت تسهیلات، این امکان برای بازنشستگان تامین اجتماعی تسهیل شد.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه رفاه تولید، گفت: در سیل سیستان و بلوچستان که بازدید شد، بانک رفاه با اعتباری بیش از ۳ میلیارد تومان به صورت بلاعوض برای تامین بشکههای آب شرب در مناطق سیل زده سیستان اعطا کرد.
لله گانی با اشاره به اقدامات بانک رفاه در حوزه راه اندازی سامانه نسخه نویسی الکترونیک سازمان تامین اجتماعی، بیان کرد: قراردادی ۴ جانبه بین بانک رفاه، سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان نظام مهندسی انجام شد، در این سامانه تامین مالی برای خرید دیوایسها را بانک رفاه انجام داده است تا پزشکان، داروخانهها و مراکز بتوانند تجهیزات لازم را برای نسخه نویسی الکترونیک خریداری کنند تا بعد از تامین زیرساختها نسخه نویسی الکترونیک انجام شود.
وی افزود: بانک رفاه از سال ۳۹ شروع به کار کرده و بیش از ۶۰ سال سابقه خدمت رسانی به مردم به خصوص بازنشستگان و کارگران را بر عهده دارد.
لله گانی درباره انواع تسهیلات پرداخت شده توسط بانک رفاه در ۹ ماهه اول سال، بیان کرد: ۱۸۷۹ میلیارد ریال تسهیلات به بنگاههای کوچک و متوسط، ۴۷۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه آب، کشاورزی، صنعت، مسکن و ساختمان، ۹ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات به مشاغل خانگی، اشتغال زایی مددجویی، هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی، ۷۱ هزار میلیارد ریال انواع ضمانت نامهها در بانک صادر شده است، ۳۹ هزار و ۸۴۰ فقره تسهیلات ازدواج و کمک هزینه جهیزیه به مبلغ، ۳۷ هزار میلیارد ریال برای طرحهای مختلف در حوزه تولیدی، ۶۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای تولیدی، ۷ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا، پرداخت شده است.
وی افزود: پرداخت تسهیلات به معرفی شدگان بهزیستی و کمیته امداد از دیگر اقدامات بانک رفاه بوده است، کمک مالی برای ساخت مسکنهای روستایی و بافتهای فرسوده شهری، کمک برای خرید مسکن به خانوادههای شهدا و جانبازان، حمایت مالی از بنگاههای اقتصادی کوچک، کمک به معیشت جامعه مستمری بگیران تامین اجتماعی، از جمله فعالیتهای بانک رفاه بوده است.
وی با اشاره به اینکه بانک رفاه به عنوان بانک سلامت محور در اکثر بیمارستانهای کشور شعبه دارد، ادامه داد: آمار گرفتاری همکاران ما به کرونا در بانک رفاه به همین منظور افزایش یافت و حدود ۱۳ نفر از همکاران ما جان خود را از دست دادند، اما هیچ شعبهای در هیچ بیمارستانی تعطیل نشد.
مدیرعامل بانک رفاه گفت: پرداخت تسهیلات مختلف به کادر درمان، پرستاران، دانشگاههای علوم پزشکی، در طول این مدت انجام شده است. تخصیص اعتبار سرمایه در گردش به سازمان تامین اجتماعی به دلیل افزایش تعداد بیکاران و دریافت کنندگان مقرری بیکاری از دیگر اقدامات بانک رفاه بود.
لله گانی اضافه کرد: اختصاص تسهیلات به کارگران نمونه که نیاز به وام داشتن، اختصاص تسهیلات برای طرحهای اشتغال زایی در مناطق محروم هم از جمله اقدامات بانک رفاه بوده است.
انتهای پیام/
ولی خبری نیست