افتتاح نیروگاه خورشیدی در محل استانداری آذربایجان شرقی

 رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت:همزمان با دهه فجر نیروگاه خورشیدی ساخته شده توسط پژوهشگران و فناوران جهاددانشگاهی در محل استانداری آذربایجان شرقی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محسنی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در آیین بهره برداری از  نیروگاه خورشیدی گفت: نیروگاه خورشیدی موجود در محل استانداری که امروز افتتاح می‌شود با اتمام نصب پنل‌ها و اینورتر‌ها آماده‌ بهره‌برداری شده و دارای پنل‌های خورشیدی ۳۳۵ وات از نوع مونو کریستال است.

محسنی با بیان این‌که این سازمان مرکز فناوری انرژی‌های نو را با توجه به ضرورت و نیاز کشور راه اندازی کرده است گفت: این مرکز از بدو راه اندازی در تولید نیروگاه‌های هیبریدی، بادی و پکیچ عشایری نقش داشته و تاکنون بیش از دو هزار دستگاه نیروگاه پرتابل تحویل عشایر کشور شده است.

او افزود: این مرکز ۶۰۰ نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه را اجرا کرده است، همچنین ۱۰۰ کیلو وات نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه را در مناطق روستایی استان‌های لرستان و کهگیلویه و بویر احمد انجام داده است.

او با بیان این‌که نیروگاه خورشیدی توانمندی‌های متعددی دارد، گفت: مرکز انرژی‌های نو در جهاددانشگاهی استان، نیروگاه‌های خورشیدی  کمیته امداد را نیز اجرا می‌کند همچنین در حال حاضر نیروگاه‌های شرکت آب و فاضلاب استان در چندین شهر در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: طراحی و ساخت نیروگاه ۵۰ کیلو واتی کلید خورد و تکمیل آن حدود چهار ماه طول می کشد.

محسنی گفت: طبق بخش‌نامه‌ ۲۰ درصدی که اخیرا اجباری شده است، از تمامی سازمان‌ها می‌خواهیم به حوزه‌ استفاده از نیروگاه خورشیدی ورود پیدا کنند تا استان آذربایجان شرقی در این زمینه پیشرو شود.

ظهر روز یکشنبه دو پروژه‌ نیروگاه خورشیدی و دیتا سنتر با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان استانی در محل استانداری آذربایجان شرقی افتتاح شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.