مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: اولین محموله مولد تولید مراکز تکثیر شهرستان کنارک به تعداد ۲۰۰۰ عدد میگوی مولد به مقصد استان هرمزگان صادر شد.

مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: مراکز تکثیر میگو به عنوان نخستین زنجیره در صنعت پرورش و تولید میگو بوده و یک بنگاه اقتصادی مهم و حساس آبزی پروری در این صنعت  است.

او افزود: دو مرکز تکثیر میگوی شهرستان کنارک از زمان شروع سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ تحت نظارت مستقیم و مستمر کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان و مطابق برنامه‌ی راهبردی کنترل بیماری لکه سفید میگو فعالیت داشته و مورد پایش و مراقبت بیماری‌های اخطار کردنی میگو (WSSD، IHHNN، TSV، YHV، AHPND و غیره) قرار گرفتند.

او  ادامه داد: در همین راستا تعداد ۱۰ مورد بازدیدکارشناسی، ۱۸۰ مورد نمونه گیری و ۶۰ آزمایش انجام و با توجه به مطلوبیت نتایج به دست آمده اجازه خروج از مرکز تکثیر با هماهنگی استان مقصد (هرمزگان) صادرشد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان داشت: خوشبختانه امسال نیز استان سیستان و بلوچستان با توجه به ضوابط سازمان دامپزشکی کشور همچون سال گذشته در زون پاک قرار دارد و با توجه به نظارت‌های صورت گرفته تاکنون هیچ موردی از بیماری در مراکز تکثیر تحت نظارت این شهرستان مشاهده نشده است.

دکتر مهدی حسینی گفت: امید است با ادامه همین روند، تامین پست لارو و مولد سالم و بهداشتی مورد نیاز صنعت پرورش میگو برای داخل و خارج استان تحت نظر دامپزشکی صورت گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار