مدیر مجتمع معادن فلات مرکزی گفت: مجوز برداشت معادن چاه گز سه میلیون تن در سال بوده که به دو میلیون تن کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  رحیمی مدیر مجتمع معادن فلات مرکزی بافق در دیدارِ شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شهرستان، در خصوص دو درصد فروش معادن فلات مرکزی بافق ، گفت: عواید معادن و مقدار آن در هر منطقه طبق قانون مشخص و به آن منطقه پرداخت می‌شود، اما در خصوص زمان آن تلاش میکنیم که سریعتر پرداخت کنیم.

او در خصوص جلوگیری از برداشت بی رویه، افزود: مجوز برداشت چاه گز سه میلیون تن در سال بوده که به دو میلیون تن کاهش یافته و همچنین آنومالی شمالی با وجود ذخیره‌ای که دارد سالی ۴ میلیون تن پروانه بهره برداری اخذ شده است.

مدیر مجتمع معادن فلات مرکزی بافق در مورد فراوری محصولات اظهار داشت: زمانی که تاسیساتی داخل شهرستان ایجاد شده باید از آن تجهیزات برای افزایش ارزش افزوده استفاده کرد چرا که وقتی فراوری صورت بگیرد هزینه‌ها هم کاهش می‌یابد و این به نفع مجموعه و در کل بیت المال است.

سید علی نوروز زاده شهردار بافق نیز گفت: در کنار تمامی اقدامات خوب و موثر اقتصادی، موضوع مسولیت‌های اجتماعی معادن و نیز پرداخت به موقع دو درصد فروش از نظر شرعی باید حق و حقوق شهرستان حفظ شود و دو درصد فروش هم استمرار بهتری داشته باشد.

حسین محمدی رئیس شورای شهرستان بافق همچنین در ادامه این دیدار، گفت: منابع بافق محدود و تجدید ناپذیر است و تولید بیش از حد و خروج بدون فراوری ان باعث می‌شود منابع خالی و شهر غیر قابل سکونت می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار