کارشناس مسائل منطقه گفت: اعزام فرستاده ویژه سازمان ملل به ایران نشان از نفوذ ایران به عنوان یک کشور ثبات ساز در منطقه است.

حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن برای رایزنی و تبادل نظر با مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص حل بحران یمن وارد تهران شد.

عربستان با تشکیل ائتلافی از چند کشور عربی و با همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ کشور فقیر و اسلامی یمن را مورد حمله نظامی از زمین، دریا و هوا قرار داد. این تجاوز نظامی تاکنون هیچ دستاوری برای ریاض نداشته و تنها به ویرانی کشور یمن و کشته شدن هزاران غیر نظامی در این کشور منجر شده است.

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن به ایران، اظهار کرد: یکبار دیگر با توجه به تحولات منطقه جایگاه جمهوری اسلامی ایران برای بسیاری از کشور‌ها و سازمان‌ها از جمله سازمان ملل متحد آشکار شد.

او افزود: در حقیقت اعزام «مارتین گریفیتس» به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به تهران برای مذاکره و گفت‌وگو درباره شرایط فعلی و آینده یمن یکبار دیگر ثابت کرد که نفوذ، تحلیل و اقدامات جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور ثبات ساز در منطقه برای نهاد بین المللی مانند سازمان ملل متحد به اثبات رسید.

صدرالحسینی ادامه داد: مارتین گریفیتس قرار بود در ماه‌های گذشته به ایران سفر کند، اما با فشاری که دولت ترامپ به سازمان ملل متحد آورده بود اجازه این سفر را به او داده نشد، اما با این حال این مسئله کاملا روشن بود که جایگاه جمهوری اسلامی ایران در پرونده یمن قابل چشم پوشی و کتمان نیست.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اهداف سفر مارتین گریفیتس به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به ایران، توضیح داد: به نظر می‌آید یکی از مهم‌ترین اهداف این سفر موضوع گفت‌وگو‌ها در مورد مسائل انسانی، کمک رسانی فوری به مردم مظلوم یمن، آتش بس همه جانبه و شکستن تحریم‌های همه جانبه مورد لزوم مردم یمن باشد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در سال‌های گذشته هم جمهوری اسلامی ایران با ارائه یک طرح مطلوب، منطقی و کارساز با اروپایی‌ها در حوزه مسائل انسانی وارد گفت‌وگو شد و جایگاه جمهوری اسلامی یکبار دیگر در مسائل منطقه بویژه در ایجاد ثبات و آرامش در یمن به اثبات رسید و امیدواریم در این سفر که با مقامات سیاست خارجی ایران گفت‌وگو‌هایی انجام خواهد شد نتایج مطلوب کسب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار