بازیگر نقش شهید ستاری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید به دنبال قهرمان‌های ایرانی باشیم/ شهید ستاری شگفت انگیز بوده است

قصابیان گفت:پس از تحقیقاتی که انجام دادم و با شخصیت شهید ستاری آشنا شدم شگفت انگیز و حیرت آور بود که یک آدم تا چه حد می‌تواند مفید باشد.

محسن قصابیان بازیگر نقش شهید منصور ستاری در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چطور با این نقش ارتباط برقرار کردید که برای مخاطب ملموس شده است؟ گفت: لطف دارید که می‌گویید ملموس، دوست دارم آنچه که شما می‌گویید دیگر مخاطبان هم همین تلقی را داشته باشند، چون برای من ارزنده و لذت بخش است.

وی افزود: اولین مرجع برای رسیدن به نقش، فیلمنامه است، واقعیت اینجاست که در ابتدا نمی‌دانستم کدام بخش‌ها مستند و کدام بخش‌ها زاییده ذهن نویسنده است بعدا که کتاب‌ها و خاطرات را خواندیم و فیلم‌ها را دیدیم تازه متوجه شدم سیاوش سرمدی چکار کرده است و بخش زیادی از ماجرایی که در فیلم وجود دارد بازسازی است که الزاما اتفاق نیفتاده است.

این بازیگر گفت: بخش اول رسیدن به نقش غذا خوردن، راه رفتن و... در کل زندگی شهید بود که این‌ها را از طریق فیلم‌های موجود و کسانی که با ایشان در مجموعه اوج ارتباط داشتند به دست آوردیم حتی به شهر (ولی آباد) و خانه پدری اش رفتم. لهجه، ولی آبادی‌ها را ضبط می‌کردم و گوش می‌دادم و تلاش می‌کردم که چقدر می‌توانم به آن نزدیک شوم، مجموعه همه این عوامل برای رسیدن به نقشی باور پذیر نیاز است.

وی در رابطه با شخصیت شهید ستاری اظهار کرد: پس از تحقیقاتی که انجام دادم و با شخصیت ایشان آشنا شدم شگفت انگیز و حیرت آور بود که یک آدم تا چه حد می‌تواند مفید باشد و در سال‌های زندگی اش کار کند.

او درباره نیاز سینمای ایران به نشان دادن بیشتر قهرمان در زمینه‌های مختلف بیان کرد: سینمای ایران واقعا به این موضوع نیاز دارد و باید به قهرمانان در زمینه‌های مختلف بپردازد، جوان‌های امروز ما باید الگو‌های ایرانی برای زندگی خود داشته باشند نه اینکه به دنبال جومونگ و الگو‌های خارجی بروند.

قصابیان در پایان گفت: ما در تاریخمان در یک گستره وسیع آدم‌های تاثیرگذار بسیاری داریم چرا نباید به آن‌ها بپردازیم؟! اگر این کار را بکنیم آینده روشن تری برای فرزندانمان خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار