سردار کارگر گفت: باید به جوانان بگوییم که شهدا هم مثل آن‌ها بوده اند، اما با تلاش اوج گرفته اند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در مراسم «رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب گویا و مکتوب نشر شاهد» و «تجلیل از خانواده معظم شهدای نویسنده» که صبح امروز برگزار شد با تبریک ایام مبارک دهه فجر گفت: ما هر چه داریم از شهداست. قدرت جمهوری اسلامی از شهدا و جانبازان و ایثارگران است. معمولا وقتی کسی فوت می‌کند، برای خانواده اش حزن و ناامیدی می‌آورد. اما شهدا با این که رفته اند، زنده اند و باعث رشد و تحرک خانواده و جامعه می‌شوند.

وی افزود: رفتن شهدا اثری حماسی به جای می‌گذارد. هر شهید یک رسانه بزرگ است. به تعداد شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان می‌توان کتاب نوشت. وقتی حاج قاسم سلیمانی شهید شد، دشمنان فکر کردند جمهوری اسلامی ضعیف می‌شود؛ اما با وجود محدودیت ها، بیست و پنج میلیون نفر در مراسم تشییع او، شرکت کردند.

کارگر در ادامه گفت: باید به جوانان بگوییم که شهدا هم مثل آن‌ها بوده اند؛ با تلاش اوج گرفته اند. نباید شهدا را تا حدی بالا ببریم که دست نیافتنی شوند و جوانان نتوانند خود را در حد آن‌ها ببینند. شهدا در عین قدسی بودن، تلاش کرده اند و از زمین به آسمان رفته اند. باید بتوانیم سیر زندگی آن‌ها را برای مردم تعریف کنیم. دست یافتنی کردن شهدا کار هنرمندان است.

وی ادامه داد: مدافعان حرم در سنینی هستند که اصلا دفاع مقدس را ندیده اند. اما باب شهادت همیشه در جمهوری اسلامی باز بوده و هست و خواهد بود. ما نمی‌خواهیم شهید بیشتر بدهیم صرف این که در مورد آن‌ها تبلیغات ارائه دهیم. جهاد باید باشد؛ اما جهادگران ما بمانند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: خانواده شهدا بی ماننداند. در کشور‌های دیگر، خانواده شهدا بعد از از دست دادن عزیزانشان در جنگ و غیره، افسرده می‌شوند. اما شهدای ما بچه‌های پاکی تربیت کرده اند. خانواده جانبازان ما اجر بالایی دارند و ما باید در پی حل مشکلات آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بنیاد شهید ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.