معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امدادامام خمینی(ره) استان همدان گفت: در ۹ ماهه امسال، ۱۹ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، غلامرضا صیادزاده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امدادامام خمینی(ره) استان همدان  از جمع آوری  ۱۹ میلیارد تومان زکات در استان در ۹ ماهه امسال خبرداد و اظهار داشت: زکات جمع آوری شده شامل زکات واجب، مستجبی و فطریه است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۹۰ درصد افزایش داشته است.

صیادزاده افزود: ۶۰ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده صرف امور محرومان و نیازمندان و مابقی صرف طرح‌ها و طرح‌های عام‌المنفعه در روستا‌ها می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همدان با اشاره به اینکه ۸۵۰ نفر پرداخت‌کننده زکات و هزار و ۲۲۰ نفر عوامل افتخاری و داوطلب در قالب روحانیان، عاملان و مسئولان در امر جمع‌آوری زکات فعالیت می‌کنند، یادآور شد: در روستا‌ها زکات زیر نظر شورای روستا جمع‌آوری و سپس میان جامعه هدف که همان نیازمندان واقعی هستند در سرفصل‌های مسکن، درمان، جهیزیه نوعروسان، معیشت و لوازم‌خانگی هزینه می‌شود.

انتهای پیام/د

برچسب ها: کمیته امداد ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.