موسوی مقدم گفت: تشریح ارزش شهیدی که جان خود را فدا کرده است، تنها با هنر ممکن است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رمضانعلی موسوی مقدم، قائم مقام سازمان صدا و سیما در مراسم «رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب گویا و مکتوب نشر شاهد» و «تجلیل از خانواده معظم شهدای نویسنده» که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: اگر ما در علوم گوناگون به موضوعات مختلف علمی بپردازیم و به جای طبیعت، خلقت را تعریف کنیم، به خالق می‌رسیم و تفسیری که از خلقت می‌کنیم، تبدیل به تفسیری اسلامی می‌شود.
 
وی ادامه داد: در رابطه با هنر نیز همین طور است. بعضی می‌گویند هنر فقط می‌تواند اتفاقات را حکایت کند؛ در صورتی که اگر هنر، خلقت را حکایت کند و به درستی بیان شود، همان هنر اسلامی می‌شود.
 
موسوی مقدم افزود: تشریح ارزش شهیدی که جان خود را فدا کرده است، تنها با هنر ممکن است. امام خمینی (ره) در باب هنر فرمودند: «هنر، دویدن روح تعهد در کالبد انسان هاست». هنرمند متعهد، فعال است؛ اما هنرمندی که می‌گوید هنر را برای هنر می‌خواهم، منفعل است و ظلم بزرگی به هنر کرده است.
 
قائم مقام سازمان صدا و سیما گفت: جایگاه شهید آن قدر بلند است که جز نگاه هنرمندانه نمی‌توان آن را توصیف کرد. حتی ممکن است هنر هم توان به تصویر کشیدن زیبایی شهادت را نداشته باشد.
 
وی در آخر اظهار کرد: هر چه در این راستا تلاش کنیم، باز هم کم است.

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار