دانش آموزان مستعد و باهوش اگر در زمان تحصیل از مدرسه رفتن باز بمانند، سریعتر به آسیب‌های اجتماعی گرفتار می‌شوند.

حامد شاطرزاده معاون تحقیق توسعه و آموزش سازمان خیریه آبشارعاطفه‌های کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به موضوع محرومیت زدایی در سطح کشور، گفت: در پژوهش‌هایی که بر روی مناطق محروم در حاشیه کلانشهر‌های کشور انجام داده ایم به دنبال کشف ظرفیت‌های دانش آموزان این مناطق برای مهارت آموزی به آن‌ها بوده ایم.

او افزود: طبق آمار رسمی موجود بین ۲۵ تا ۳۰ درصد این دانش آموزان در کلانشهر‌های کشور بین ۱۵ تا ۲۵ ساله هستند که نه تحصیل می‌کنند و نه شاغل هستند که جزء جمعیت NEET محسوب می‌شوند.


معاون تحقیق توسعه و آموزش سازمان خیریه آبشارعاطفه‌ها ادامه داد: با شیوع کرونا تعداد این جمعیت در حال افزایش است و پیش بینی می‌شود سن ابتلای آنها به جمعیت NEET نیز تا بین ۱۰ تا ۱۱ سال کاهش یابد که این امر یعنی شیوع بیشتر بزهکاری بین دانش آموزان بازمانده از تحصیل.

شاطرزاده با اشاره به اینکه ۳ میلیون دانش آموز محروم از تحصیل در کشور وجود دارند، بیان کرد: هدیه تبلت به دانش آموزان برای ادامه تحصیل کافی نیست، زیرا قبل از اهدای تبلت باید آموزش‌های لازم برای استفاده بهینه از تبلت نیز به آن‌ها رائه شود.

او با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار دانش آموز تحت پوشش سازمان آبشار عاطفه‌ها در کشور هستند، تصریح کرد: در فاز اول اجرایی اهدای تبلت به این دانش آموزان بصورت آزمایشی به رفع نواقص حاصل از اهدای تبلت می‌پردازیم و سپس با رفع این نواقص بصورت فراگیر فاز دوم را اجرایی می‌کنیم.

معاون تحقیق توسعه و آموزش سازمان خیریه آبشارعاطفه‌ها تاکید کرد: در هر منطقه از کشور که دانش آموزان آن تحت پوشش این سازمان هستند، پژوهش در موضوع آسیب‌های اجتماعی، توسعه بصورت فیزیکی و مجازی و همچنین آموزش در سطوخ مختلف از جمله زبان انگلیسی و عربی صورت می‌گیرد.

شاطرزاده راه اندازی سامانه شفافیت کمک‌های مردمی به آبشار عاطفه ها، اهدای کتاب حاج قاسم سلیمانی به دانش آموزان و ارائه مشاوره‌های پزشکی از راه دور و رفع مشکلات بهداشتی مناطق محروم را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برای دانش آموزان دانست.

او همچنین به استفاده از طرح‌های شرکت دانش بنیان در بحث آموزش به دانش آموزان اشاره کرد و افزود: با همکاری استارتاپ های پارک علم و فناوری خراسان رضوی، سجاده‌هایی طراحی شده که با گذاشتن گوشی موبایل بر روی آن، آموزش نماز به صورت واقعیت افزوده سه بعدی به دانش آموزان داده می‌شود.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.