معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت:برگزاری اردو‌های راهیان‌نور آثار و برکات زیادی را در جامعه به خصوص در آموزش‌وپرورش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مرادی‌نافچی صبح امروز  یکشنبه در آئین افتتاح اردو‌های راهیان‌نور مجازی، گفت: ایثار و شهادت موضوعی است که باید در ترویج آن تلاش کرد تا رشادت های دلاورمردان هشت سال دفاع‌مقدس فراموش نشود.

او افزود: هشت سال دفاع‌مقدس برهه‌ای حساس، باافتخار، با اقتدار و مشحون از شهادت، رشادت، بزرگ‌مردی و گذشت بود که در این سال‌ها فرهنگی مبتنی بر خداباوری و انسان‌دوستی در جامعه جاری شد.

مرادی ادامه داد: همه این اتفاقات در اوج مظلومیت رخ داد و در تاریخ ثبت شد تا همواره از آن به عنوان الگویی عملی برای کتاب، داستان، فیلم‌ها و فرهنگ جامعه استفاده شود؛ چراکه در آن سال‌ها انسان‌هایی عادی برای تحقق آرمان های متعالی خود بزرگترین سرمایه یعنی جان‌شان را فدا کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان، دفاع در دوران جنگ تحمیلی را نشان‌دهنده قدرت نظامی کشور دانست و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تحقق عمل روز عاشورا است و اگر فرهنگ هشت سال دفاع‌مقدس به تصویر کشیده نشود، این فرهنگ و تاریخ و تاریخ‌سازانش مظلوم واقع خواهند شد.

او بابیان اینکه برگزاری اردو‌های راهیان‌نور آثار و برکات زیادی را در جامعه به خصوص در آموزش‌وپرورش داشته، گفت: وقتی دانش‌آموز با توجه به اقتضای سنی در فضای عینی و عملی قرار می‌گیرد با عظمت اقدامات انجام شده آشنا و الگویی برای زندگی خود می‌یابد.

این مسئول با اشاره به شیوع ویروس کرونا،  ادامه داد: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه، ایران در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا جزو کشور‌های برتر بوده و سه نوع واکسن تولیدی در کشور در بهار سال بعد توزیع خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: اردوی راهیان نور یادی از رزمندگان هشت سال دفاع‌مقدس است و این در حالی است که رزمندگان استان زنجان نیز در همه عملیات‌ها حضور داشته و جان‌فشانی کردند.

مظفری ادامه داد: در حال حاضر نام و نشانی جز قهرمانی و دلاور مردی از رزمندگان هشت سال دفاع‌مقدس به جا نمانده است.

او با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در آموزش‌وپرورش استان زنجان، افزود: طی سه ماه گذشته بیشترین کمک از بخش پرورشی و فرهنگی بوده و اعتبارات بالایی جذب شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.