محرز گفت: تزریق واکسن هیچ محدودیتی را کمتر نخواهد کرد، حتی با زدن واکسن هم نباید شیوه نامه‌های بهداشتی را فراموش کنیم.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی کرونا، مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا،  کریمی نیا معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور، اشراقی، عضو کمیته ارزیابی و پیشنهادات ستاد ملی کرونا در برنامه مخاطب خاص رادیو سلامت به موضوع مقررات کرونایی در ایام نوروز ۱۴۰۰ پرداختند.

 مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: ما برای ماه اسفند نگران هستیم، زیرا دوباره تعداد مبتلایان افزایش یافته و این زنگ خطر جدی است و باید برای تعطیلات نوروز تمهیدات جدی اندیشید.

او با بیان اینکه تزریق واکسن هیچ محدودیتی را کمتر نخواهد کرد، گفت: حتی با زدن واکسن هم نباید شیوه نامه‌های بهداشتی را فراموش کنیم؛ باید همچنان از ماسک استفاده کرده و شستشوی مرتب دست هارا فراموش نکنیم. ما هنوز در معرض پیک‌ها و موج‌های بعدی بیماری هستیم.

محرز تاکید کرد: رزرو هتل برای ایام نوروز درست نیست. به هیچ وجه نباید برای سفر‌های نوروزی برنامه ریزی کرد. وضعیت هنوز جدی و خطرناک است و اگر رعایت نکنیم موج‌های بعدی خواهند آمد.

اجرای ممنوعیت تردد در شهری با وضیعت نارنجی ضروری است

قاسمی، دبیر کمیته امنیتی کرونا اظهار کرد: توجه به دو نکته ضروری است، نکته اول روند بیماری در کشور است و دوم استفاده از تجربه مدیریتی کرونا در یک سال گذشته که بسیار مهم است.

او با اشاره به اینکه از آبان یک طرح پنج فوریتی تدوین شد و این طرح همچنان ادامه دارد، افزود: در روز شروع این طرح ما۱۶۰ شهر قرمز داشتیم که امروز تعداد این شهر‌ها کاهش پیدا کرده است.

قاسمی بیان کرد: این تمهیدات، آمادگی‌ها و هماهنگی‌ها همه باهم به روند بیماری مرتبط هستند. اگر شهری به وضیعت نارنجی و قرمز برسد باید ممنوعیت تردد در آن برقرار شود. در تصمیم گیری‌ها با استفاده از مهندسی معکوس سعی می‌کنیم تردد‌ها را کنترل کنیم. 

باید الگوی سفر‌های ایمن را در کشور جا بیندازیم

 کریمی نیا، معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور، با تشکر از همکاری مردم و توجه به دستورالعمل‌ها و کاهش آمار مرگ و میر‌ها بیان کرد: با نزدیک شدن به ایام تعطیلات سال نو، همچنان باید مدیریت دستورالعمل‌ها در دستور کار قرار گیرد.ما باید الگوی سفر‌های ایمن را در کشور جا بیندازیم.

او ادامه داد: این بیماری مثل مسابقه‌ای است که ما به انتهای آن نزدیک می‌شویم، ولی همین انتها می‌تواند مارا به عقب برگرداند. خرید‌های سال نو، دید و بازدید‌ها و سفر‌های غیر ضرور، باعث می‌شوند ما فروردین و اردیبهشت خوبی نداشته باشیم اما با یک عید مدیریت شده و همکاری مردم و تصمیمات درست می‌توانیم کرونا را مدیریت کنیم.

سفر به شهر‌هایی مثل قشم خطرناک است

اشراقی، عضو کمیته ارزیابی و پیشنهادات ستاد ملی کرونا نیز اظهار کرد: ما باید برنامه مدیریت حوادث و بلایا در سفر‌ها داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه سفر به شهر‌هایی مثل قشم خطرناک است، گفت: مگر هتل‌های این شهر چقدر گنجایش مسافر دارند و یا بیمارستان‌های آن‌ها چقدر ظرفیت پذیرش بیمار دارند که همه به این شهر سفر می‌کنند؟.

اشراقی با تاکید بر محدودیت‌های شدید برای صدور مجوز‌ها گفت: شیب کرونا خزنده است، مواظب باشیم تا گرفتار نشویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار