معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان همدان گفت: طرح‌های آبخیزداری درحدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آرتیمانی، معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان همدان اظهار داشت: طرح‌های آبخیزداری از سال ۱۳۷۱ در استان همدان شروع شده که به صورت مدون در تشکیلات وزارت جهاد کشاورزی وارد شد.

آرتیمانی با بیان اینکه ۷۰۰ هزار هکتار مطالعات اجرایی آبخیزداری در استان انجام شده است، افزود: از این مقدار نزدیک به ۳۰۰ هزار هکتار اجرایی شده است که شامل عملیات‌های مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی و مدیریتی است.

او ادامه داد: این عملیات‌ها در قالب بندهایی، چون گاویونی، ملاتی، بند‌های خاکی، خشکه‌چینی در همه شهرستان‌های استان و در حوزه آبخیز‌ها اجرا می‌شود.

آرتیمانی به اجرای عملیات‌های کپه‌کاری، بذرکاری، نهال‌کاری در راستای اجرای طرح‌های آبخیزداری اشاره و بیان کرد: در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ جهش بسیاری در حوزه اعتبارات این طرح‌ها در کشور و استان به دستور رهبر انقلاب رخ داد به گونه‌ای که اعتبارات این ۳ سال برابر با اعتبارات ۲۰ سال گذشته این طرح‌ها بود.

این مسؤول با اشاره به اینکه در سال ۹۷، ۱۷ هزار هکتار و در سال ۹۸، ۳۲ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در استان انجام شد، یادآور شد: برنامه اجرایی برای امسال ۱۴ هزار هکتار است که تاکنون ۶۰ درصد آن محقق شده و اعتبار ۲۴ میلیارد تومان برای آن از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: منابع طبیعی ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.