مرد جوانی که به دلیل تصادف وحشتناک صورت خود را از دست داده بود با جراحی‌های پی در پی بالاخره به زندگی خود بازگشت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جو دمیو یک جوان ۲۲ ساله در نیوجرسی، چند سال پیش به دلیل خواب آلودگی هنگام رانندگی پس از شیفت شبی که در محل کارش گذارانده بود، تصادف وحشتناکی کرد و دچار سوختگی شد. شدت جراحات دمیو به حدی بود که او مجبور شد ماه‌ها در کما بماند و برای درمان سوختگی‌های گسترده درجه ۳خود ماه‌ها در بیمارستان بستری شود.

هنگامی که برای پزشکان مشخص شد، جراحی‌های متداول نمی‌تواند به او کمک کنند تا  دو دست و  بینایی‌اش را بدست آورد. تیم جراحاتی متشکل ۱۴۰ نفر آماده برای این پیوند خطرناک شدند. پزشکان هر دو دست دمیو را قطع کردند و همچنین پیوند کامل صورت، از جمله پیشانی، ابرو، بینی، پلک، لب، گوش و استخوان‌های زیرین صورت را برای او انجام دادند. اکنون دمیو در حال یادگیری لبخند زدن، چشمک زدن و فشار دادن دوباره است. مرد جوان در مصاحبه‌ای گفت: "تنها کاری که می‌خواهم انجام دهم این است که دوباره رانندگی کنم. "

دمیو

او در ادامه  گفت: "شاید سخت‌ترین قسمت، کار‌های دستی باشد، اما من باید همه چیز را یاد بگیرم. من باید مدام به کار‌ها ادامه دهم و در عضلاتم قدرت پیدا کنم و کار زیادی است. "دمیو مجبور است برای زندگی خود دارو مصرف کند و برای به دست آوردن احساس و عملکرد صورت و دستان جدید خود نیاز به توانبخشی مداوم دارد.

دکتر ادواردو رودریگز، که تیم پزشکی بیش از ۱۴۰ نفر را هدایت می‌کرد، درباره عمل‌های جراحی پی در پی دمیو گفت: "احتمال موفقیت ما برای پیوند صورت دست براساس سابقه، ناچیز به نظر می‌رسید اما حالا به نتیجه رسیدیم و دمیو دیگر باید با تلاش‌های خودش توانبخشی دست‌هایش را به دست بیاورد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار