معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: ۶ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحب از ابتدای امسال در این استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،امیرحسن‌زاده کیخا  معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: کار‌های تبلیغاتی زیادی برای ترویج زکات انجام شده مانند استفاده از ظرفیت مبلغان و روحانیان مستقر که در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان خدمات انجام داده و زکات را بصورت گروهی و چهره به چهره تشریح کرده‌اند.

او با بیان اینکه کلیپ‌هایی نیز برای زکات ساخته شده و برخی در حال آماده‌سازی است تا در فرصت‌های مناسب در اختیار مردم قرار گیرد گفت: از مبلغ زکات جمع‌آوری شده ۹۶ درصد صرف امور محرومان و نیازمندان، از جمله تهیه جهیزیه، امور درمانی، تحصیل، آزادی زندانیان، ساخت، مرمت و بازسازی مسکن محرومان و چهار درصد نیز در امور پروژه‌های عمرانی مانند ساخت و مرمت مساجد هزینه شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سی دی‌های گلچینی از سخنرانی‌های وعاظ مشهور کشور در خصوص زکات تهیه شده که میان کشاورزان و دامداران توزیع خواهد شد تصریح کرد: با جهاد کشاورزی نیز هماهنگی شده تا به واسطه همکاری تنگاتنگی که با بهره‌برداران و مؤدیان زکات دارد کلیپ‌ها پخش و آگاهی‌بخشی در مورد اهمیت زکات انجام شود.

او با بیان اینکه کمیته امداد در دور افتاده‌ترین نقاط سیستان و بلوچستان هم در حال خدمت‌رسانی به محرومان جامعه بوده خاطرنشان کرد: همراهی اصحاب رسانه ما را در احیا فریضه الهی زکات و فرهنگ‌سازی آن در جامعه کمک می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.