مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: با توجه به اینکه شهرستان‌های هفتکل، لالی، اندیکا و مسجدسلیمان جزو مناطق محروم هستند، برنامه‌هایی برای رفع محرومیت آن‌ها در دستورکار است.

محمد حری مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به شاخص‌هایی که سازمان برنامه و بودجه اعلام شده، هفتکل، اندیکا، لالی و مسجدسلیمان جزو مناطق محروم استان محسوب می‌شوند و به لحاظ برخورداری در مقایسه با سایر شهرستان‌ها وضعیت نامناسب تری دارند.

او افزود: به همین منظور از ابتدای سال ۹۹، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان دستوراتی مبنی بر برگزاری جلساتی به صورت ویژه برگزار شود تا بتوانیم مسائل و مشکلات شهرستان‌های مذکور را خارج از ضوابط دستورات و ابلاغیه‌ها پیگیری کنیم که با انتخاب علیرضا ورناصری نماینده مردم لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌ها جدی‌تر شد.

تشکیل کمیته‌های تخصصی برای رفع محرومیت‌ها

حری با اشاره به تاکید نماینده مردم شهرستان‌های مذکور مبنی بر ادامه پیگیری‌ها از سوی کمیته‌های تخصصی برای محرومیت زدایی و رفع مشکلات آن‌ها اظهار داشت: در آخرین جلسه، ۷ کمیته تخصصی شامل؛ کمیته محرومیت زدایی به ریاست سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، کمیته زیربنایی به ریاست معاونت عمرانی استانداری، کمیته اشتغال به ریاست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی تشکیل شدند.

این مقام مسئول کمیته بازسازی به ریاست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، کمیته فرهنگی به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی استان، کمیته بهداشت و درمان به ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز را از سایر کمیته‌های تخصصی عنوان و بیان کرد: بر این اساس مقرر شد که هر کدام از کمیته‌ها نسبت به رصد و ارزیابی مشکلات اقدام کنند.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان پیامد‌های برگزاری جلسات متعدد در این زمینه را مثبت توصیف کرد و ادامه داد: بخشی از برنامه‌ها که در این نشست‌ها مصوب شدند، عملیاتی شده و پیگیری‌ها به صورت ماهیانه صورت می‌گیرد، به نتیجه رسید.

او دفتر فنی استانداری خوزستان را دبیرخانه قرارگاه محرومیت زدایی معرفی کرد و گفت: امیدواریم براساس برنامه ریزی‌های انجام شده و در ابتدای سال ۱۴۰۰ ماحصل آن‌ها انجام خواهد شد، بتوانیم اعتباراتی را به صورت ویژه اختصاص دهیم و برنامه‌ای ۵ ساله‌ای تدوین کنیم تا بتدریج محرومیت زدایی را به نحو مطلوبی به پایان برسانیم.

به گفته حری، محرومیت زدایی در هفتکل، اندیکا، لالی و مسجدسلیمان در زمینه مسائل زیربنایی، بهداشت و درمان، مسائل فرهنگی، اشتغال مردم، احداث جاده روستایی و... این شهرستان ها اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عزیزپور
۰۸:۴۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
مردم خوزستان روی نفت و گاز نشستن و محروم از همه چیز، تازه یادشون افتاده که برنامه ریزی کنن اونم 5 ساله که محرومیت زدایی کنن، استاندار خوزستان و مدیرکل برنامه و بودجه تا حالا چیکار می کردن که حالا به این نتیجه رسیدن باید محرومیت زدایی بشه؟ بازم پای سپاه در کاره، همیشه در صحنه هستن سپاه پاسداران، سپاه نبود مردم از بدبختی می مردن