سید جواد هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امکانات برای قهرمان‌سازی در سینمای ما کم است/ چرا نهاد‌های مدعی برای خود اعتبارسازی نمی‌کنند؟!

بازیگر فیلم سینمایی «منصور» از عملکرد نهادهای مدعی در ساخت اثر سینمایی درباره قهرمان های ملی انتقاد کرد.

سید جواد هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون که در جشنواره فجر امسال با فیلم «منصور» حضور دارد، درباره نقش خود در این اثر سینمایی به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نقشی که من در این فیلم بازی کردم، یک شخصیت واقعی بود. نقشی بسیار کوتاه، اما قطری؛ به این معنا که نقش مقابل شهید ستاری بود.

وی افزود: کاراکتری که من بازی کردم، عامل مواجهه و مقابله با شهید ستاری برای نرسیدن به نتیجه به نظر می‌رسید و با اینکه کوتاه بود و متری نبود، قطری بود و بر روند قصه تاثیر گذاشت.

این بازیگر درباره پرداخت به قهرمان‌های ملی در آثار هنری و سینما اظهار کرد: خوشحالم از اینکه در این جشنواره، در چند فیلم به قهرمان‌پردازی و قهرمان‌پروری توجه شد. خیلی خوشحالم از اینکه فیلمی درباره شهید ستاری ساخته شد ولی باید پذیرفت امکانات برای قهرمان‌سازی در سینمای ما کم است.

هاشمی افزود: من وقتی از علی غفاری (کارگردان فیلم منصور) شنیدم که امکانات کافی برای ساخت این فیلم نداشته، متأسف شدم که چرا نهاد‌های مدعی حداقل برای خودشان اعتبارسازی نمی‌کنند؟! ما این همه شخصیت و قهرمان داریم. این نهاد‌ها حداقل می‌توانند پشتوانه ساخت آثار سینمایی درباره قهرمانان ملی شوند و اعتبار بیشتر برای خود بسازند.

او در پایان درباره شخصیت پردازی و ایفای نقش بازیگر شهید ستاری در فیلم «منصور» هم گفت: حسن قصابیان بازیگر خیلی خوبی است و به نظرم خیلی خوب نقش شهید ستاری را بازی کرد. بازی شیرین او به دل می‌نشست و فیلمنامه هم تا حدی توان پردازش و قدرت نمایی این نقش را فراهم کرد. به هر حال، فیلمنامه در سینمای ایران همواره نقص‌های خود را دارد. شاید اگر در فیلم «منصور» به نحوه شهادت او هم می‌رسیدیم، بیشتر نقاط پنهان زندگی و کار این شخصیت برجسته ملی را می‌شناختیم. آنچه ما از زندگی این شهید دیدیم، قطره‌ای از یک اقیانوس بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار