مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس جزییات سفر قالیباف به روسیه و تقدیم پیام رهبر انقلاب به دولت این کشور را تشریح کرد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت؛ بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، با اشاره به سفر قالیباف به روسیه گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در راس هیاتی بلند پایه بنا به دعوت ویچیسلاو والودین، رئیس دومای دولتی روسیه فردا عصر (یکشنبه ۱۹ بهمن ماه) به مسکو سفر خواهد کرد و در این سفر سه روزه علاوه بر تقدیم پیام رهبر معظم انقلاب به دولت روسیه، دیدار‌هایی را با همتایان خود در دوما و سنا، مقامات اقتصادی، تجاری، سیاسی و امنیتی این کشور خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که ارتقای روابط ایران و روسیه به سطح راهبردی از جمله مهم‌ترین اهداف این سفر است، تصریح کرد: نشست‌های مختلف در حوزه مسائل اقتصادی و ارتباطات تجاری بخش مهمی از برنامه‌های سفر رئیس مجلس به روسیه است.

نگاهداری با اشاره به پایین بودن سطح مبادلات تجاری تهران و مسکو اضافه کرد: دکتر قالیباف همچنین در نشستی با حضور فعالان اقتصادی ایران و روسیه از نزدیک چالش‌ها و مشکلات مبادلات تجاری دو کشور را مورد بررسی قرار خواهد تا برای ارتقای سطح مبادلات تجاری و اقتصادی برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به دیگر اهداف اقتصادی سفر رئیس مجلس به روسیه تاکید کرد: علاوه بر تقویت همکاری‌های اقتصادی در قالب روابط دوجانبه، تقویت روابط تجاری در قالب اتحادیه اوراسیا که ایران عضو ناظر آن است و همچنین بحث درباره کریدور شمال و جنوب، از دیگر موضوعات مهم سفر قالیباف به روسیه خواهد بود.

وی ادامه داد: دکتر قالیباف روز دوشنبه در اولین روز سفر خود ضمن دیدار و گفت‌وگو با رئیس مجلس دومای فدراسیون روسیه و شورای فدراسیون با اندیشمندان انستیتو شرق‌شناسی این کشور دیدار خواهد کرد.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس تصریح کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه دیدار و گفت‌وگو با رئیس اتحادیه اوراسیایی، شبکه روسیه ۲۴، لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و پاتروشف دبیر شورای امنیت را در دستور کار خود دارد و در ادامه روز ضمن سخنرانی در آکادمی دیپلماتیک در جشن پیروزی انقلاب شرکت خواهد کرد.

به گفته نگاهداری حضور و سخنرانی در جمع اندیشمندان اندیشکده‌های حوزه سیاست خارجی و روابط بین المللی نیز از دیگر برنامه‌های رئیس مجلس در مسکو است.

وی ضمن تاکید براینکه روابط ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف از جمله پارلمانی در حال توسعه بوده و دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی از مسکو به تعمیق هرچه بیشتر مناسبات دو کشور در زمینه‌های دیگر هم کمک می‌کند، بیان کرد: رئیس مجلس دومای فدراسیون روسیه پس از انتخاب دکتر قالیباف به عنوان رئیس مجلس، طی پیامی از طریق رئیس کمیته روابط خارجی دوما از دکتر قالیباف برای سفر به این کشور و پیگیری همکاری‌های پارلمانی و موضوعات دوجانبه دعوت کرد.

براساس این گزارش در این سفر حجت الاسلام ذوالنوری رئیس و ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی،  فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی و سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی رئیس مجلس را همراهی می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
نوشتید قالیباف منظورتون آقای دکتر قالیباف رییس مجلس هستند یا گزارشگر صداوسیما؟!
عفت کلام داشتن ، نوعی احترام به خود گوینده مطلب محسوب میشود و نه فرد مخاطب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
وقتی رییس مجلس یک کشور به کشور دیگه ای میره حتماً یکی از دیدارهاش باید با بالاترین مقام اون کشور باشه . این پوتین مگه کیه که خودشو بالاتر از رییس مجلس ما بدونه . حالا که وضع اینطوری شد رفتن به این سفر اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
مبنای تشکیل انقلاب اسلامی ایران نه شرقی و نه غربی بود و میباشد اینکه یه عده بیان و بگن شرق از غرب بهتره کاملا اشتباهه . هم شرق و هم غرب دنبال منافع خودشونن و ما هم باید از درجه اقتدار با توانمندی داخلی با دو طرف مراوده داشته باشیم . اشتباه برداشت نشود نه شرقی و نه غربی معنیش قطع ارتباط با آنها نیست بلکه نپذیرفتن تفکرات و حاکمیت آنهاست .
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
شما ها که قائل به شفافیت هستید چرا شفاف از صفر تا صدش را نمیگویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
زنده باد قالیباف که تن به خواسته های انها نداده و نشان داده که ما برای خودمان تفکر و اقتدار داریم و به هیچ قدرتی اجازه تصمیم گیری برای خودمان را نمی دهیم مثل یک عده واداده نیست که هرچی گفتن بگن چشم گرفتن پیام رهبر لیاقت می خواهد روسیه اگر لیاقتش را داشت می گیرد وگرنه بره تا امریکا تیکه تیکه اش کند و بلای سوریه و عراق را سرش بیاورد افرین به سردار قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
اگه قراره با روس ها ارتباط داشته باشیم چرا با امریکا نداشته باشیم؟؟؟روس ها هم قابل اعتماد نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
من نمیدونم وقتی روسیه واکسن ساخته اینهمه تعریف میکنه پس پوتین هم زده پس چرا واسه دیدار پروتکل تعیین کرده؟
Germany
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
به روس ها هم اعتماد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
پیام چی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
واقعا روسیه بهتر از امریکاست؟
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۲۲:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
دوگانه سطحی رو مطرح کردین، چقدر سواد داری شما اونم در حوزه بین الملل؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام
اشتباه بزرگ ما اینه که ابر قدرت اصلی خداوند رو فراموش کردیم و دل به تبل های تو خالی ایی بستیم که حتی توان ندارن وضع و اوضاع خودشون رو سامان بدن چه برسه سایرین رو
ای کاش به جای اینکه چشممان به دنبال مخلوقات خسیس و بخیل و منفعت طلبی که جز منافع خودشان به هیچ چیز دیگر فکر نمی کنند باشه،چشم و امید به خالقی می بستیم که جز منفعت و سود ما هیچ توقعی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
به نظر من سوال شما از بیخ و بن اشتباهه. شما باید بپرسید ما با کدام منافع مشترک داریم و کدام تمایل بیشتری به همکاری با ما دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۲۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
قطعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
ما نمی دانیم ولی هر کس عالم است بگوید تا ما هم بدانیم
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
تمایل به هر کدام از کشورهای روسیه و آمریکا و چین، ما رو از آرمانها و شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، دور می کند. اما سوابق تاریخی نشان میده هر دو کشور در درجه اول به فکر خودشون هستند و چون روسیه نزدیک به مرزهای ماست در مجموع بیشترین خسارت رو به کشور ما زده، از طرفی تنها در بحث نظامی به واسطه داشتن سلاح هسته ای قدرتمند محسوب میشه. به نظر من اگر قرار باشه به یک کدوم متمایل باشیم آمریکا بهتره چون با کمی راه اومدن میشه مشکلات اقتصادی کشور رو هم حل کرد.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۷:۲۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
روسیه مشکلی با حاکمیت و نفوذ منطقه ای و قدرت نظامی ما نداره و دنبال براندازی و تجزیه هم نیست و تا جایی که تونسته در عرصه بین المللی و نظامی به ایران کمک کرده (البته نظامی رو زیاد خوب نبوده رابطش) ولی آمریکا با اقتصاد، حق حاکمیت و قدرت نظامی ما مشکل داره و دنبال تجزیه و جنگ و براندازی هم هست و از هیچ تلاشی مضایقه نمیکنه و در عرصه بین الملل تا میتونه تیم سازی میکنه علیه ایران و در حال حاضر هم دشمنان ایران رو تجهیز میکنه و در ضمن آمریکا موسس داعش و گروهک های تروریستی و امثال ریگی و حامی کموله ها و الاحوازیه هم هست، پس به نظر شما روسیه بهتر از آمریکا نیست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
دوست عزیز روس ها زمان شوروی هرچه بوده اند تمام شده همانگونه که قاجار دیگر تمام شده اکنون جهان دگرگون شده و همچنین سیاست

روسیه به دنبال قدرت است اما با هم پیمانانش متحد میشود
اما آمریکا یک قدرت تک سلطه طلب است و با هیچ کس هم پیمان نمیشود حتی با اروپا
آخرین اخبار