ملانوری گفت: افزایش تعداد بیماران کرونایی سرپایی در خراسان جنوبی نگران‌کننده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در حاشیه ستاد ملی کرونا گفت: هرچند خراسان جنوبی به مرحله ثبات در تعداد فوتی‌ها و آمار بستری رسیده است، اما تعداد مبتلایان سرپایی در استان با شیب ملایم در حال افزایش است که این موضوع امکان دارد سبب قرار گرفتن استان در وضع خطرناک شود.

او با بیان اینکه هدف ما از اجرای محدودیت‌ها صرفا سلامت مردم است افزود: با توجه به اینکه به پایان سال و خرید‌های مردم برای عید نزدیک می‌شویم اگر مردم و اصناف دستور‌های بهداشتی را رعایت نکنند و اوضاع را عادی بپندارند مجبور به اعمال محدودیت خواهیم شد که این موضوع موجب ضربه خوردن اصناف و مردم می‌شود.

ملانوری با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه باید از همین الان جدی‌تر گرفته شود بیان کرد: آرامستان‌های استان شلوغ است و افراد بدون ماسک حضور پیدا می‌کنند و اگر این روند ادامه پیدا کند مجبور به اعمال محدودیت برای جلوگیری از حضور افراد خواهیم شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مدارس، دانشگاه ها، تالارها، آرامستان‌ها و محل‌های تجمعی باید تابع مقررات باشند و بیشتر از ظرفیت اعلام شده خود، پذیرش نکنند ادامه داد: باید نظارت‌ها در این زمینه افزایش پیدا کند و با متخلفین برخورد جدی شود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به استفاده ۹۲ درصدی کارکنان اصناف از ماسک نیز گفت: این واحد‌ها باید به صددرصد استفاده برسند و در بازدید‌های دستگاه‌های نظارتی این موضوع در اولویت قرار بگیرد.

ملانوری با بیان اینکه طرح حاج قاسم سلیمانی در استان تا کنون خوب اجرا شده است افزود: بحث بیماریابی فعال و به موقع سبب کمک به کادر درمان و پیشگیری از افزایش آمار می‌شود که همچنان با همان قوت باید ادامه پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی از مردم نیز خواست در صورت احساس علائم بیماری، به بیمارستان مراجعه کنند و با ساده انگاری سبب ایجاد اتفاقات ناگوار نشوند.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم با بیان اینکه شهرستان قاین در وضع نگران کننده آمار بستری شدگان و موارد مثبت است گفت: از ابتدای بهمن تا به امروز ۱۴۵ نفر در این شهرستان به کرونا مبتلا و ۳۲ نفر هم بستری شده اند که در مقایسه با مرکز استان آمار بالاتری دارد.

نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با بیان اینکه میزان رعایت فاصله اجتماعی در برخی از اماکن تجمعی کاهش پیدا کرده است گفت: تبلیغات محیطی ما با مضمون‌هایی همچون "با ماسک وارد شوید" می‌تواند سبب فرهنگ سازی رعایت دستورات بهداشتی شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.