رئیس اتحادیه قصابان همدان گفت: تقاضای خرید گوشت قرمز در بازار این استان به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

خودنمایی گوشت قرمز در ویترین مغازه‌ها با طعم تلخ گرانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی اکبر سپهری وفا، رئیس اتحادیه قصابان همدان گفت: قیمت نهاده‌ها و علوفه ه‎ایی که دامداران تهیه می‌کنند نسبت به پارسال چند برابر شده و همین امر موجب گرانی گوشت قرمز شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر نرخ هر کیلو گوشت نرمه گوسفندی در بازار همدان ۱۵۰ هزار تومان است افزود: گوشت نرمه گوساله نیز بین ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه قصابان همدان با اشاره به کاهش تقاضا در بازار گوشت قرمز اظهار داشت: مردم قدرت خرید ندارند و ترجیح می‌دهند به جای خرید گوشت قرمز از گوشت سفید و ارزان قیمت استفاده کنند.

سپهری وفا با تاکید بر اینکه کمبود تقاضا سبب کاهش کشتار دام سنگین و سبک شده است گفت: روزانه ۳۵۰ راس گوسفند و ۴۵ راس گوساله کشتار می‌شود.

او با بیان اینکه قیمت هر کیلو دام زنده ۱۰۷ هزار تومان است، اضافه کرد: این نرخ به شکل روزانه و با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

رئیس اتحادیه قصابان همدان از قیمت ۹۵ هزار تومانی هر کیلو گوشت منجمد خبر داد و یادآور شد: این نوع گوشت از سوی شرکت‌های خصوصی وارد می‌شود و عرضه آن نیز بیشتر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
نظارت بر بازار و جلوگیری از گرانفروشی یک ضرورت است امیدوارم مردم شاهد ثبات قیمت ها در بازار باشند