رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: یکهزار میلیارد تومان در سال‌های اخیر در حوزه زنجیره ارزش صنعت گوشت قرمز این استان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،محمدعلی نیکبخت رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت : سیستان و بلوچستان به لحاظ دام و دامپروری شرایط ویژه‌ای دارد که باید از این شرایط در جهت تامین کشور کشور استفاده کرد.

او ادامه داد: استقبال بهره‌برداران در امر پرورش دام، فرصت‌های مرز آبی و خاکی و توسعه زیر ساخت‌ها، شرایط ویژه‌ای ایجاد کرده تا سیستان و بلوچستان بتواند با برنامه‌ریزی بخش اعظم کمبود گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: هم‌اینک حدود یکهزار و ۶۸۵ واحد پرواربندی صنعتی و روستایی گوساله، ١٣واحد کارخانه خوراک دام، ۴٠ واحد بسته بندی گوشت، ١١ واحد کشتارگاه صنعتی دام، ٧۴ قرنطینه دامی در نقاط صفر مرزی و مرز مشترک با کشور‌های همسایه از شاخص‌ترین زیرساخت‌های موجود تامین و تولید گوشت قرمز در استان است.

او افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با مسوولان وزارت جهادکشاورزی و استانی در یک برنامه پنج ساله ١٠٠ هزار تن گوشت قرمز تأمین و تولیدخواهد شد.

نیکبخت اظهارداشت: با اجرای طرح تامین و عرضه گوشت قرمز به میزان حداقل یکصد هزار تن علاوه‌بر توسعه صنایع جانبی و تنظیم بازار داخلی کشور برای بیش‌از ٢٢ هزار نفر فرصت شغلی جدید فراهم خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان کارخانجات پوست، چرم، پودر خون و استخوان و صابون سازی را از دیگر صنایع جانبی معرفی کرد که با اجرای سند توسعه و تأمین و عرضه گوشت قرمز در استان راه‌اندازی می‌شوند.

او تاکید کرد در شرایط بحرانی تحریم ظالمانه، تکیه بر ظرفیت‌های بالقوه بومی فرصت ممتازی است تا نیاز‌های اساسی را در داخل کشور تولید کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.