ورود خودرو‌های غیربومی به شهر بوشهر از امروز ممنوع است و ورودی‌های استان هم از سه‌شنبه ۲۱ بهمن تا پایان جمعه ۲۴ بهمن بر روی خودرو‌های غیربومی مسدود خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در نشست امروز(شنبه ۱۸ بهمن ۹۹) ستاد استانی مقابله با کرونا که به ریاست عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر برگزار شد، اعلام شد ورودی‌های استان از سه‌شنبه ۲۱ بهمن تا پایان جمعه ۲۴ بهمن مسدود خواهد بود و اجازه ورود به خودروهای غیربومی استان داده نمی‌شود.

همچنین از امروز (شنبه ۱۸ بهمن) ورود خودرو‌ها به استثناء پلاک‌های ایران ۵۸ و ایران ۴۸ (پلاک‎‌های استان بوشهر) به شهر بوشهر ممنوع خواهد بود.

به منظور اجرا و نظارت بر مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان و با هدف جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، نیروی انتظامی با همکاری بسیج در ورودی‌های استان و شهر‌ها استقرارمی‌یابد و از ورود خودرو‌های غیر بومی به استان جلوگیری می‌کنند.


بیشتر بخوانید


افزون بر جلوگیری از خودرو‌های غیر بومی، رانندگانی که به این مصوبه توجه نکنند مبلغ پنج میلیون ریال جریمه برای آنان منظور خواهد شد.

نصب چادر در سواحل،تفرجگاه‌ها و بوستان‌های شهر بوشهر و استان ممنوع است و از برپایی چادر‌های مسافری جلوگیری می‌شود.

امکان پذیرایی از مسافران در بوشهر وجود ندارد

استاندار بوشهر در این نشست با اشاره به آب و هوای مناسب این استان و امکان حضور مسافران، بیان کرد: پنج ورودی استان بوشهر برای جلوگیری از ورود مسافر به استان در تعطیلات پیش رو بسته خواهد بود.

گراوند، با اشاره به مسدود شدن ورودی به دیلم و گناوه، دشتستان، جم، عسلویه از ۲۱ بهمن تا ۲۴ بهمن افزود: نصب هرگونه چادر گروهی برای اقامت در سواحل استان بوشهر ممنوع است و با متخلفان برخورد قاطع قضایی می‌شود.

او، با تاکید بر استفاده مستمر از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری، و جلوگیری از تجمع و پرهیز از مسافرت، ادامه داد: برای جلوگیری از اقامت مسافران باید تیم‌های شهرداری‌های ساحلی استان بوشهر در سواحل مستقر شوند.

استاندار بوشهر، از فرمانداران و شهرداران جلوی چادر زدن و ارائه هرگونه خدمات در سواحل را بگیرند و افزود: با شهردارانی که در این خصوص کم کاری کنند برخورد می‌شود.

گراوند بیان کرد: تمام محدودیت‌های مربوط به مناطق زرد از جمله محدود شدن ورودی‌ها و اعمال محدودیت‌های شبانه نیز در شهر‌های زرد استان باز می‌گردند.

او ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا همه سواحل استان بسته و مدرسه‌ها تعطیل هستند و امکان پذیرایی از مسافران در این استان وجود ندارد.

نظارت بر رعایت اصول بهداشتی بیشتر شود

استاندار بوشهر، با بیان اینکه بی‌توجهی به رعایت دستورهای بهداشتی باعث تغییر شرایط شیوع کرونا می‌شود، بیان کرد: شهر بوشهر در هفته‌های گذشته در وضعیت آبی بود که حالا به وضعیت زرد تغییر یافته است.

گراوند، فعال‌تر شدن تیم‌های بازرسی و نظارتی در حوزه‌های مختلف را خواستار شد و گفت: واکسن، مرگ‌ومیرهای کرونایی را کاهش می‌دهد ولی نباید به بهانه واکسن، نسبت به رعایت اصول بهداشتی بی‌توجه باشیم.

او عنوان کرد: در رنگ بندی جدید سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون دو شهرستان بوشهر و تنگستان زرد و هشت شهرستان دیگر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

تعطیلی اصنافی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، جلوگیری از هرگونه تجمع و مراسم دیگر مواردی بود که استاندار بوشهر بر آن‌ها تاکید کرد.

گراوند با اشاره به اینکه امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن  به صورت خودرویی برگزار می‌شود، به راه‌اندازی نخستین اورژانس پرتوی کشور در قالب بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر اشاره کرد و گفت: این بیمارستان ۱۱۰ تختی بر اساس برنامه‌ریزی این هفته افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.