مدیرکل استاندارد خوزستان تعداد موارد بازرسی از واحد‌های صنفی در استان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون را ۳ هزار و ۸۳۰ مورد اعلام کرد.

رضا قیصی پور مدیرکل استاندارد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اداره استاندارد به عنوان متولی تعیین کیفیت کالا اهتمام جدی در زمینه استانداردسازی محصولات واحد‌های تولیدی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

او با بیان اینکه بر همین اساس و به منظور اجرای طرح هماهنگ استاندارد در سطح استان، کارشناسان این اداره کل اقدام به کنترل دقیق بازار و جلوگیری از عرضه محصولات غیر استاندارد از سوی مراکز عرضه می‌کنند، کارشناسان این اداره کل از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، ۳ هزار و ۸۳۰ واحد صنفی را مورد بازدید و بازرسی قرار داده اند.

قیصی پور اظهار داشت: بیش از ۱۷۵ نمونه به صورت تصادفی از واحد‌های صنفی در زمینه‌های مختلف از جمله؛ غذایی، کشاورزی، بهداشتی، مصالح ساختمانی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم الکتریکی، وسایل خودرو و ... دریافت کردند و جهت بررسی میزان انطباق کالا‌های مذکور با استاندارد‌های ملی مربوطه جهت انجام آزمون به آزمایشگاه‌های اداره کل و یا آزمایشگاه‌های مورد تائید صلاحیت این اداره کل ارجاع شده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این مدت ۴۴ کالای مشمول استاندارد اجباری فاقد نشان استاندارد ملی شناسایی و توقیف شده و واحد‌های صنفی متخلف نیز به دلیل فروش اجناس غیر استاندارد از سوی واحد حقوقی این اداره کل به مراجع ذیصلاح از جمله اداره تعزیرات حکومتی و دادگستری استان جهت سیر سایر اقدامات قانونی معرفی شده اند.

مدیرکل استاندارد خوزستان در پایان از شهروندان خواست هنگام خرید هرگونه کالا به نشان استاندارد آن توجه نموده و با خیالی آسوده نسبت به تهیه و مصرف کالا با نشان استاندارد اقدام نمایند و درصورت مشاهده هر گونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا دارای نشان استاندارد، اما با کیفیت پایین‌تر از حد انتظار مراتب را جهت بررسی موضوع با تلفن ۱۵۱۷، سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۹:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
چطور بازرسی انجام میدید که اجناس تاریخ مصرف گذشته و غیراستاندارد نمی بینید، خیلی راحت موادغذایی فاسد دارن میفروشن