بازار امروز با افزایش عرضه و منفی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز شنبه (۱۸ بهمن ماه) بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته با افزایش عرضه و منفی در بیشتر نمادها آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۸ بهمن ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۸ بهمن ماه

بازار بورس تهران در اولین روز هفته با افت قیمت و عقب نشینی خریداران در اکثر نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز بکار کرد و شاهد داد و ستد اغلب نماد‌ها در کف قیمت روزانه هستیم.

نماد شستا در قیمت ۲۰۷۶ تومان با افت بیش از ۴ درصد و در کف قیمت روزانه داد وستد می‌شود.

در میان عقب نشینی خریداران در گروه فلزات اساسی نماد کویر در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه است.فولاد افت ۴ درصد و در قیمت ۱۰۳۳ تومان دنبال می‌شود.فملی افت بیش از ۴ درصدی و ر آستانه کف قیمت روزانه است.

افت ۱۴هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۸هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های کویر،زپارس و کرازی بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شستا، فولاد و فملی بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

فلزات اساسی امروز فشار فروش را تجربه می‌کنند. فولاد, فملی, فنوال, ذوب, فرآور, فافزا, فروی, هرمز, فولاژ, میدکو و فسرب نماد‌های پر عرضه‌ی گروه اند. در این میان کویر با افزایش قیمت همراه است. فمراد, فسازان, فسپا و کاوه با گرایشی منفی متعادل اند.

در گروه فرآورده‌های نفتی شپنا با صف فروش ۷۲ میلیون سهم در قیمت ۱۰۷۰ تومان مواجه است. شبندر، شبریز و شتران با صف فروش مواجه هستند.

شاخص کل بورس با ریزش ۲۲ هزار واحدی تا ساعت ۹:۳۰ امروز به عدد ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید.

افزایش تقاضا برای خزامیا سهم را از محدوده صف فروش دور کرده است.

صف فروش خساپا هم جمع می شود.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۲۳هزار و ۳۶۷واحدی (۲درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۹هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با کاهش یک درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۵۶نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۰۱نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های فملی، شستا، شپنا، خساپا، غزر و برکت در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های سپیدار، کزغال، وسپهر، چخزر، کلر و وپویا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به دو هزار و ۵۴۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۵۴۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹و ۳۰جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۳۷۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۳۹۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۲۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش شپنا، شستا و گدنا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام پالایش نفت اصفهان میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید کزغال، سپیدار و کویر در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۹۶۰میلیارد تومان (۷۰درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۶۰۰ میلیارد تومان (۲۵درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۲۳نماد و حجم صف‌های فروش در ۶۶نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف سپیدار سیستم آسیا به ۱۵.۴درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«هتل و رستوران» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۱۸۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «فرآورده‌های نفتی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۱۶۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «استخراج زغال سنگ» با تقاضای خرید ۴۸۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۲درصد از سه هزار و ۷۶۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع دو هزار و ۴۸۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۵۲ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۲۴۰میلیارد تومان خواهد رسید.

در ادامه‌ی هیجان فروشندگان شاهد افت بیش از ۲۹ هزار واحدی نماگر بورس در ساعت ۱۰:۴۰ و قرار گرفتن شاخص کل در محدوده ۱ میلیون و ۱۴۳ هزار واحد هستیم. فولاد، فملی، شستا و فارس بیشترین تاثیر منفی را بروی نماگر بورس داشتند.

پالایش یکم صف فروش شد.

سیتا و سشرق بر مدار مثبت معامله می شوند.

صف فروش دو نماد لیدری گروه بانکی‌ها وبملت و وتجارت جمع شد.

صف فروش شپنا از بین رفت.

صف فروش وبصادر مجددا جمع شد و سهم در کف قیمت روزانه در حال داد وستد است. حجم معامله تا به این لحظه بیش از ۲۶۰ میلیون سهم است.

حقوقی‌ها امروز حدود هزار و ۹۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۷هزار و ۷۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۱درصد یعنی ۲هزار و ۳۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۵درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «ساخت محصولات فلزی» و «فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شپنا، فملی و وتجارت لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به غبهار، سخاش و ملت معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان حدود ۱۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی کشت وصنعت بهاران گلبهار خراسان با برتری ۱۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۷نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۳۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۹۷۰میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار