دادستان عمومی و انقلاب سلسله گفت: هرگونه تصرف و تغییر کاربری در اراضی ملی و طبیعی شهرستان ممنوع بوده و متصرفان این مناطق به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، یونس آزادپور،دادستان عمومی و انقلاب سلسله در بازدید از اراضی، ملی منطقه نمونه گردشگری کاکارضا با اشاره به اعتراض برخی از اهالی این منطقه  ۲ قطعه زمین ملی به میزان ۹ هکتار به برخی از اشخاص به بهانه اجرای طرح طوبی واگذار شد.

اظهار کرد: با این واگذاری عملا راه دسترسی دامداران و اهالی منطقه به کوه و مراتع طبیعی با مشکل جدی مواجه شده است.

او با تاکید بر پیگیری ویژه موضوع از سوی مدیران مربوطه بیان کرد: در راستای حفظ حقوق عامه و صیانت از منابع ملی و طبیعی که از سرمایه‌های عموم مردم شهرستان و میراث طبیعی و ملی محسوب می‌گردند، در چارچوب قانون اجازه واگذاری بدون ضابطه این سرمایه ملی را به اشخاص عادی و فاقد صلاحیت نخواهیم داد.

آزادپور با اشاره به خرد کردن این قطعات واگذار شده از سوی مالکان تصریح کرد: این اقدام و خرد کردن ملک به منظور فراهم آوردن مقدمات ساخت ویلا و تغییر کاربری ملک موصوف بوده است.

او با اشاره به اختلاف وراث و خشکانیدن درختان گردوی چند ساله افزود: در این راستا اقدام به تخریب وسیع منابع طبیعی و اراضی ملی شده است بنابراین جهت جلو گیری از هرگونه آسیب جدی و بروز اختلاف بین اهالی محل و افرادی که املاک مورد نظر به آن‌ها واگذار شده باید با هماهنگی لازم شورای تامین، این اراضی آزادسازی شوند.

دادستان سلسله تصریح کرد: کلیه افرادی که در باغ خود اقدام به ساخت ویلا کرده اند نیز باید شناسایی و اسناد واگذاری آنان و مجوز میزان ساخت خانه باغ و نوع کابری آن‌ها در این منطقه توسط ادارات مربوطه مشخص شود.

او ادامه داد: همچنین کلیه اشخاصی که با آسفالت کردن مسیر دسترسی باغ شخصی و حصار کشی و لامپ ریزی اطراف باغ به سمت تغییر کار بری و ویلا سازی میروند باید شناسایی و جهت اقدامات قانونی بعدی به دادسرا معرفی شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
A
۰۸:۰۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
زمین هایی که منطقا حق مردم است و برای بدست آوردن این حق مشروع ، نیاز به هیچ پول و هزینه ای نیست