مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از راهیابی ۵ شهرستان این استان به مرحله نهایی شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور خبرداد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  فاضلی زاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از راهیابی ۵ شهرستان  به مرحله نهایی شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور خبرداد.

فاضلی ضمن تقدیر از تمام همکاران موثر در این توفیق عنوان نمودند؛ شهرستان‌های اسلام آباد غرب و دالاهو در حوزه موضوعی موسیقی، شهرستان سنقروکلیایی در حوزه موضوعی خوشنویسی، شهرستان جوانرود در حوزه موضوعی عکاسی و شهرستان قصرشیرین در حوزه موضوعی سینما از این استان در رقابت فینال حضور خواهند داشت.

داوری آثار شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر در بخش‎های زیر برگزار می‎شود:۱- هنر‌های تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیک، منبت‌کاری، نساجی، گرافیک، مجسمه‌سازی و گرافیک ۲-هنر‌های نمایشی شامل تعزیه، تئاتر، نمایش خیابانی و میدانی، نمایش آیینی و سنتی، نمایش‌نامه و نمایش ۳- موسیقی، ۴- مد و لباس، ۵- صنایع سنتی، ۶- ادبیات، ۷- رسانه و مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای، ۸- سینما و ۹- صنعت بسته‌بندی و چاپ.

لازم به ذکر است فراخوان این طرح تابستان ۱۳۹۸ منتشر شد و در نخستین دوره رقابت شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر ۳۶۷ شهر شرکت کردند.
برای آشنایی فعالان فرهنگی و هنرمندان بخش‌های مختلف و نیز کارگزاران فرهنگی در شهر‌های مختلف کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و رئیس انجمن فرهنگی و هنری در ۳۱ مرکز استان با بیش از ۲۴۰۰ساعت برای ۱۲۰۰ نفر برگزار شد و در نهایت پس از برگزاری کارگاه‌های یاد شده، شهر‌های مختلف برنامه‌های‌شان را همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال کردند.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.