ستاد مدیریت بحران شهرداری آبادان صبح امروز جمعه به ریاست شهردار آبادان نشست اضطراری برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمودرضا شیرازی شهردار آبادان در نشست ستاد مدیریت بحران شهرداری شهرستان گفت: بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارندگی نسبتاً شدید در روزهای آینده ، صبح امروز ستاد مدیریت بحران شهرداری آبادان را فراخواندیم و برای ایجاد هماهنگی و انجام آخرین اقدامات و پیش بینی تمهیدات لازم نشستی با مدیران و معاونان مناطق و حوزه های مختلف خدمات شهری برگزار کردیم.

او افزود: این سومین بارندگی نیمسال دوم امسال است، در بارندگی دوم شرایط بهتری برقرار شد و امیدواریم در این بارندگی مجموعه اقدامات و تلاش های همکاران ما در زمینه دفع آب های سطحی اعم از نصب سپتیک و لوله گذاری ولایروبی محسوس باشد و شهروندان عزیز آبادانی کمتر از همیشه دچار زحمت ناشی از آبگرفتگی معابر شوند.

شیرازی خاطرنشان کرد: عمده مشکلات ما در بارندگی گذشته در چند قسمت از منطقه یک مانند بلوار طیب ، انتهای بلوار ولایت و مقابل بیمارستان شهید بهشتی و در منطقه سه در سی متری و چهل متری ذوالفقاری و جمشید آباد بود و آب های سطحی با تاخیر زیادی برطرف شد که طی این مدت با شناسایی نقاط ضعف ضمن لوله گذاری ، تامین و نصب پمپ ، احداث سپتیک و لایروبی تلاش کردیم از وقوع آبگرفتگی به میزانی قابل توجه جلوگیری شود.

شهردار آبادان همچنین گفت: در منطقه دو اگرچه با اقدامات انجام شده مشکل کمتری نسبت به قبل داشتیم اما در نقاط بحرانی و مشکل ساز پیش بینی نصب پمپ و لوله گذاری صورت گرفته و به مدیران منطقه نیز یادآور شدم که مانند گذشته موضوع آبگرفتگی را جدی بگیرند و غفلتی در این باره صورت نگیرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری آبادان به لزوم همکاری اداره آبفا با شهرداری در مواقع بارندگی اشاره کرد و گفت: در مواقع بارش باران اداره آبفا پمپ های دفع فاضلاب را خاموش می کند که احتمالا از نظر اداره آبفا توجیه فنی دارد اما همین خاموشی موجب پس زدگی فاضلاب و منجر به گرفتگی مجاری آب های سطحی و کاهش سرعت دفع آبگرفتگی معابر می شود.

شیرازی عنوان کرد:به همین منظور طی نامه ای از فرماندار به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان آبادان درخواست کردیم دستور دهند پمپ های فاضلاب همزمان با پمپ های شهرداری روشن بمانند.

او از مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان بابت همکاری در این زمینه قدردانی کرد و افزود: وی همکاری دلسوزانه ای با مجموعه همکاران ما برای مقابله با هرگونه آبگرفتگی دارند و در تامین و نصب تعدادی از پمپ های دفع آب های سطحی کمک کردند که از ایشان تشکر و قدردانی می کنم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.