بزرگترین خانه جوان کشور در سفر امروز وزیر ورزش و جوانان به کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  بزرگترین خانه جوان کشور در سفر امروز وزیر ورزش و جوانان به کرمانشاه افتتاح شد.

 این خانه جوان که به نام سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی مزین شده است؛ با زیربنای ۲۳۰۹ مترمربع و اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و ارزش سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومان در ۸ طبقه احداث شده است.

 سالن جلسات- سالن اجتماعات کتابخانه- نمازخانه- کلاس‌های آموزشی- ساختمان اداری- مهمانسرا و سمن سرا از بخش‌های متنوع و مختلف خانه جوان استان کرمانشاه است.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، امروز (۱۷ بهمن) همزمان با ششمین روز ایام دهه مبارک فجر، در سفر به استان کرمانشاه، خانه جوان این استان را افتتاح کرد.

سلطانی فر در این مراسم از خانه جوان کرمانشاه به عنوان مکانی زیبا و مجهز یاد کرد و گفت: این مکان با پیگیری استاندار و تلاش همکارانم در اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه احداث شده که تقدیم به جوانان این استان می‌شود و امیدواریم جوانان این دیار از این امکانات برای نقش آفرینی بیشتر در توسعه استان استفاده کنند.

۹۱ سازمان مردم نهاد در استان پروانه فعالیت گرفته اند

محمدحسین زاده معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت:از چند سال پیش برنامه احداث  خانه جوان در کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت، اما متاسفانه هرسال بنا به دلایلی این امر محقق نمی‌شد تا اینکه سال گذشته با حمایت استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان ساختمان نیمه کاره هشت طبقه‌ای در یکی از بهترین محلات شهر برای احداث این پروژه خریداری شد.

او بااشاره به اتمام عملیات احداث پروژه خانه جوان کرمانشاه طی روز‌های گذشته، بیان کرد: برای تکمیل این پروژه با زیربنای ۲۳۰۹ متر مربع جمعا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

معاون امور جوانان استان کرمانشاه از این پروژه به عنوان بزرگترین خانه جوان کشور یاد کرد و افزود: تا پیش از احداث این پروژه هیچ مکان اختصاصی برای امور جوانان استان نداشتیم و طی سال‌های گذشته بصورت اجاره‌ای در یکی از ساختمان‌های ورزشی مستقر بودیم.

او گفت: با افتتاح این پروژه علاوه بر بخش‌های اداری که مربوط به معاونت امور جوانان خواهد بود، فضا‌هایی نیز همچون سالن آمفی تئاتر، کارگاه‌های آموزشی، کتابخانه و اتاق‌هایی در اختیار سمن‌های استان قرار خواهد گرفت تا بتوانند فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

حسین زاده در ادامه بااشاره به رشد تعداد سمن‌های موجود در استان، اظهار کرد: سطح مسئولیت پذیری جوانان کرمانشاهی در بحث مسائل اجتماعی افزایش پیدا کرده که مهمترین شاخصی که می‌تواند این نکته را بخوبی نشان دهد، افزایش آمار تاسیس سازمان‌های مردم نهاد است.

او افزود: تاکنون ۹۱ سازمان مردم نهاد در استان پروانه فعالیت گرفته اند و اکنون فعال هستند و ۳۹۴ تقاضای دیگر هم برای ثبت داریم که با تحقق این تعداد، بالاترین آمار سازمان‌های نهاد را بین استان‌های کشور در کرمانشاه خواهیم داشت.

معاون امور جوانان استان کرمانشاه در ادامه از پروژه در دست احداث خانه جوان اسلام آباد غرب هم یاد کرد و گفت: این پروژه با مساحت ۶۵۰ متر مربع در دو طبقه در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در تلاشیم این پروژه را هم تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم.

او اظهار کرد: در کنار پیگیری سیاست‌هایی که وزارتخانه برای حوزه جوانان به استان ابلاغ کرده، تمامی بستر‌ها را اعم از ایجاد زیرساخت‌ها و تسریع در روند صدور مجوز تاسیس سازمان‌های مردم نهاد را برای جوانان کرمانشاهی فراهم کرده ایم تا در راستای توجه به مسئولیت پذیری خود در جامعه اقدام کنند.

وزیر ورزش و جوانان به کرمانشاه آمد

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان وارد کرمانشاه شد دراین سفر نیم روزه وزیر ورزش و جوانان به استان کرمانشاه تعدادی از پروژه حوزه ورزش و جوانان به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح بزرگترین خانه جوان کرمانشاه با نام شهید حاج قاسم سلیمانی، مجهزترین آکادمی پزشکی ورزشی غرب کشور، سالن اختصاصی کبدی و ۱۵ زمین چمن مصنوعی خیرساز از جمله این پروژه‌ها هستند.

همچنین استادیوم ۲۵۰۰ نفری چمن مصنوعی فوتبال روستای نوریاب پاوه و زمین چمن مصنوعی اسلام آبادغرب نیز به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر ورزش و جوانان افتتاح خواهند شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.