نخستین عکسواره خاطرات دریاچه پریشان در کازرون با هدف یادآوری دوران پرآبی این دریاچه برپا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جواد سیاح پور دبیر انجمن میراث پریشان در حاشیه برگزاری نخستین عکسواره خاطرات دریاچه پریشان در کازرون که در بستر خشک این تالاب برگزار شد، اظهار کرد: این عکسواره به مناسبت پنجاهمین سال تصویب تالاب پریشان در کنوانسیون رامسر به عنوان یکی از تالاب‌های بین المللی برگزار کردیم.

او افزود: این تالاب است از طرف یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره معرفی شده و در حال حاضر حدود یک دهه است این میراث ارزشمند را به دلیل خشکسالی‌های متوالی ازدست داده ایم.

دبیر انجمن میراث پریشان اضافه کرد: با فراخوانی که اعلام شد بیش از ۸۰۰ عکس خانگی از سنوات گذشته از آلبوم‌های خانگی بیرون آورده و به این عکسواره ارسال شد که با قضاوت داوران ۱۷ عکس به عنوان بهترین انتخاب و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

دبیر انجمن میراث پریشان ادامه داد: از ۱۷ عکس برگزیده و دو عکس ویژه با اهدای لوح یادبود و هدایا قدردانی شد.

تالاب پریشان با وسعت ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار در شرق کازرون در استان فارس قرار دارد. کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فارس
۰۷:۴۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
اخیه دیگه چیزی ازشون نمونده که
Iran (Islamic Republic of)
سودابه
۱۸:۳۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
پریشان را دریابید
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۳:۱۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
دریاچه پریشان بزرگترین دریاچه آب شیرین ایران است همانطور که دریاچه ارومیه شورترین دریاچه ایران احیا شد مسئولان کمک کنند و دریاچه پریشان رو هم احیا کنند.
آخرین اخبار