بهای کاهش آلاینده‌ها چند؟ / تسهیلاتی که هوا را تازه می‌کند!

کاهش خطرات صنایع آلاینده زا به عنوان یکی از عوامل موثر در آلودگی محیط زیست مطرح است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، یکی از عوامل موثر در آلودگی هوا و آلودگی های زیست محیطی واحدهای صنعتی هستند که تعدادشان در البرز کم نیست.

واحدهای صنعتی که عدم به روز رسانی تجهیزات و تجهیز نشدن شان به فلیترهای کاهش آلودگی، تاثیر بسزایی در آلودگی محیط زیست البرز گذاشته است.

اما باتوجه به شرایط اقتصادی حاکم بر صنایع به خصوص بعد از شیوع کرونا، شاید نتوان این واحدهای صنعتی را با اخطارهای زیست محیطی تحت فشار گذاشت.

بنابراین چاره کار را از مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز جویا شدیم.

فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در این باره به خبرنگارما گفت: صندوق ملی محیط زیست اعلام کرده که واحدهای الاینده زا برای تجهیز کردن خود به امکانات به روز به منظور کاهش آلاینده ها و آلودگی های زیست محیطی می توانند با ارائه درخواست، از این صندوق وام دریافت کنند.

او افزود: تاکنون مشخصات چهار واحد صنعتی البرز به این صندوق اعلام شده و از نظر سقف پرداخت هنوز محدودیتی برای پرداخت تسهیلات لحاظ نشده است.

حکیمی گفت: براساس بند "د" ماده چهل و پنج قانون توزیع برخی درآمدهای دولت نیز واحدهای تولیدی در طول سال یک هزارم درآمد خود را در حسابی واریز می کنند و از این محل برای حفاظت محیط زیست هزینه می شود.

او افزود: این اعتبار در زمینه کاهش پسماند، تصفیه پساب ها، کاهش آلودگی هوا، فرهنگ سازی و... هزینه می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: واحدهای صنعتی که این قانون را رعایت کنند با تایید حفاظت محیط زیست مشمول معافیت معالیاتی هم می شوند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خلیج همیشه فارس
۰۷:۲۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
واقعا این آلودگی ها پدر همه رو درآورده