مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان از انتخاب منطقه ماسور خرم‌آباد به عنوان پایلوت طرح همبستگی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،  محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با اشاره به انتخاب منطقه ماسور خرم‌آباد به عنوان پایلوت طرح همبستگی گفت: هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت همبستگی بین طوایف و منتفذین در راستای رفع مشکلات محرومان و مستضعفان است.

 محمدی فارسانی افزود: مردم، در صورتی که ساختاری برای آن‌ها تعریف شود بهتر از ما می‌توانند در شناسایی، تدبیر، اجرای برنامه ها، و رفع مشکل محرومان گام بردارند.

او با اشاره به زندگی طایفه‌ای و نقش بزرگان طایفه در بعضی مناطق از جمله ماسور، گفت: بزرگان مرجعی برای افراد قبیله ومحله در مباحث مختلف همچون ازدواج، زندان، گیر و گرفتاری هستند که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان ادامه داد: هدف این است از طریق همبستگی بین‌طوایف و منتفذین در راستای رفع مشکلات محرومان و مستضعفین گامی‌برداشته شود.

فارسانی با اشاره به اینکه مجموعه امداد سالهاست از منظر واگذاری امور به مردم از طریق مراکز نیکوکاری به افراد کمک‌می‌کند گفت: منطقه مورد نظر یعنی ماسور حدود ۲ هزار و ۷۲۰ خانوار دارد که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ خانوار از خدمات امداد بهره مند می‌شوند.

او اعلام‌کرد: جمعیت منطقه مورد نظر ۱۰ هزار و ۱۶ نفر است که تعدادی از آن‌ها جز موارد طلاق ها، فوتی ها، هستند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
چه خوبه این طرح