رییس قوه قضاییه امشب در نشست خبری از اختصاص هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جذب قضات در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رییسی امشب اختصاص اعتبار برای جذب قضات در گیلان را آخرین برنامه سفرش به گیلان که نشست خبری بود گفت: برای جذب قضات و کارکنان دادگستری در استان گیلان هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است تا مشکلات مردم این استان را حل کنند.

وی گفت: برخی از سازمان‌ها نظیر پزشکی قانونی، زندان‌ها، شورا‌های حل اختلاف که کمبود نیروی انسانی داشتند مقرر شد با این اعتبار که به تدریج تخصیص داده می‌شود نیرو جذب کنند تا مشکلات مردم سریعتر برطرف شود.
رییسی تصریح کرد همچنین درخصوص بررسی مشکلات استان گفت: در این سفر مسائل استان را بررسی کردم و گزارش‌های شفاهی را از مسوولان گرفتم و در جلسه شورای اداری نکته نظرات مدیران استان و دغدغه‌های مسوولان را هم شنیدم.
رییس دستگاه قضا گفت: متاسفانه در استان گیلان با همه امکانات بسیاری که دارد برخی از مشکلاتی وجود دارد که می‌تواند نباشد.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: برخی از واحد‌های صنعتی و کارخانجاتی که سال‌های گذشته به بخش خصوصی واگذار شده متاسفانه امروز دچار مشکل شده اند مثل کارخانه پوشش که بسیار تاسف آور است.
وی افزود: کاملا مبرهن است که برای از بین رفتن کارخانه و آزاد کردن زمین آن یک حرکت عمدی صورت گرفته که باید این کارخانه به وضع سابقش برگردد و و دوباره شروع به کار کنند.
وی افزود: نظر مسوولان استان هم این بود که باید سریعا این کارخانه سر پا شود که نیاز به پیگیری جدی است.
رییس دستگاه قضا گفت: برخی از این صنایع مشکل دار پرونده‌های قضایی دارند و قرار شد رییس کل دادگستری گیلان تیمی از قضات را مامور کند تا کار را جدی دنبال کنند و پیگیری‌های لازم را انجام دهد و در صورت نیاز پیگیری کار در تهران انجام شود و مردم استان هم در جریان یک سری کار‌ها قرار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که نسبت به وضعیت آب، خاک، محیط زیست و به ویژه تالاب انزلی که سرمایه‌های ارزشمند گیلان و منطقه است توجه ویژه بشود تا حفظ شود و این امر نیازمند این است که علاوه بر کمیته‌ای که فعال است یک زیرگروه هم فعال شود تا انشالله این سرمایه ملی حفظ شود.
وی گفت: در نشست احیای حقوق عامه در حوزه انفال هم مطالبی مطرح شد که واقعا نسبت به برخی از گزارش‌ها بسیار متاسف شدم و این مشکلات می‌تواند توسط مسوولان استان به سرانجام روشنی برسد.

رییس قوه قضاییه گفت: مردم نباید نگران پسماند‌ها باشند پسماند‌ها تهدیدی برای محیط زیست هستند و باید سریعا در استان دنبال شود و استانداری و سازمان بازرسی باید این موضوع را بررسی کند، چون این معضل تهدیدی جدی برای محیط زیست است.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به اینکه درخصوص جنگل‌ها و چوب قاچاق هم در این نشت بحث شد گفت: جنگل گنجینه‌ای ارزشمند برای استان است و نباید توسط سودجویان، سوداگران و منفعت طلبان نابود شود و دست این افراد باید قطع شود.

وی گفت: جنگلبانان و نیرو‌های منابع طبیعی باید برای حفظ جنگل و منابع طبیعی با جدیت تلاش کنند و اگر نیروی کافی ندارند از نیرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد و بسیج کمک بگیرند تا جنگل مورد تهدید قرار نگیرند و مورد تصرف افراد خطاکار قرار نگیرند.

وی افزود: افرادی هم که در قاچاق چوب و قطع درختان شناسایی شده اند دستگاه قضا باید حتما به طور جدی با آن‌ها برخورد کند.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی درخصوص کارخانه پوشش هم گفت: افرادی که کارخانه پوشش را به این روز درآورده اند حتما باید تعقیب کیفری شوند و با آن‌ها برخورد جدی شود، چون آن‌ها تخلف کرده اند و ثروت ملی را به آتش کشیده اند.

وی گفت: رییس کل دادگساختصاص اعتبار برای جذب قضات در استان گیلانتری و دادستان گیلان باید پیگیری کنند نتیجه این کار را به مردم اطلاع دهند.

رییس دستگاه قضا در پایان این نشست خبری از مردم استان صمیمانه تشکرکرد و گفت: از مردم گیلان و خانواده‌های معظم شهدا عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم در اجتماعات شان شرکت کنم.

وی گفت: البته هیات همراه من از صبح پای درد و دل مردم و ارباب رجوع نشسته اند و به مشکلات آنان گوش دادند و برای حل مشکلاتشان دستورات لازم را صادر کردند و حتما به نامه‌های مردم پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.