مرکز گردشگری سنتی و سیاحتی میسان آماده پذیرش گردشگران

فرماندار دشت آزادگان از افتتاح مرکز گردشگری سنتی و سیاحتی میسان در این شهرستان خبر داد.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مرکز گردشگری سنتی و سیاحتی (المضیف) در منطقه دحیماویه میسان از توابع بخش مرکزی این شهرستان به مناسبت ایام الله دهه فجر با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد.

او با بیان اینکه مرکز گردشگری سنتی و سیاحتی میسان به صورت خصوصی و با همت گروه فرهنگی میسان و حمایت‌های اداره میراث فرهنگی شهرستان دشت آزادگان راه اندازی شده است، افزود: هدف از راه اندازی این مرکز خدمات رسانی به گردشگران منطقه و همچنین پذیرایی از زوار ابا عبدالله الحسین (ع) است.

سیلاوی از اهداف اساسی راه اندازی این مرکز گردشگری را تقارب فرهنگی اقوام و همچنین آشنایی گردشگران با آداب و رسوم کهن و نحوه معاشرت عشایر و اهالی منطقه عنوان کرد.

براساس این گزارش؛ حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان، امام جمعه شهرستان، بخشدار مرکزی و سایر مسئولان محلی در مراسم افتتاحیه مرکز گردشگری سنتی و سیاحتی میسان حضور داشتند.

مضیف را می‌توان سازه‌ای از جنس نی و حصیر دانست که قدمت آن به هزاره چهارم پیش از میلاد مسیح باز می گردد، یعنی زمانی که سومری‌ها حکومت می‌کردند. در زمان‌های قدیم اغلب خانه‌های خوزستان دارای مضیف بودند. سازه‌ای از جنس نی که روی چاله ساخته می‌شود و از ویژگی‌های مهم مضیف خنک بودن آن در فصل تابستان و هوای گرم است و به دلیل اینکه سریع آماده می‌شود مورد توجه اعراب جنوب قرار گرفته و یکی از بهترین و زیباترین مکان برای پذیرایی از مهمانان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار