به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود عابدی مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، به منظور رعایت فاصله اجتماعی آموزشهای مربوط به مدیریت پسماند با رویکرد کاپ (کاهش تولید پسماند) در قالب بنرهای آموزشی، با زبان تصویر و پیام کوتاه به شهروندان ارائه میشود.
مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند در ادامه عنوان کرد: این سازمان با استفاده از ظرفیت رسانههای اجتماعی، مشارکت گروههای مردمی، اجرای برنامههای آموزشی با همکاری ادارات مدیریت پسماند و بهره گیری از اندیشه متخصصان و و هنرمندان سعی در ارتقاء فرهنگ شهروندان دارد.
وی با اشاره به نصب و اکران طرحهای مدیریت پسماند در بیش از ۱۳۰ نقطه شهر خاطرنشان کرد: بنرهای نصب شده با محتوای مفاهیم کاپ (کاهش پسماند)، کاربرد ساک پارچهای برای خرید، شنبههای بدون پسماند، آبگیری و کم حجم سازی زباله و تفکیک در مبدا است که بصورت پرتابل، عرشه و بیلبورد به متراژ بیش از ۴ هزار متربع در نقاط مختلف شهر نصب شده است.
عابدی با تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل مردم با طرحهای سازمان مدیریت پسماند و تاثیر آن بر دستیابی به اهداف طرح کاپ افزود: هدف از اجرای طرح کاپ (کاهش تولید پسماند) بهبود روشهای مدیریت پسماند، تولید شیرآبه کمتر و افزایش بازیافت و تفکیک حداکثری در مبدا بوده که آموزش و فرهنگ سازی زیر بنای رسیدن به اهداف مذکور است.
وی با اشاره به ضرورت به روز رسانی شیوههای آموزشی و فرهنگی متناسب با نیاز و شرایط جامعه، گفت: این سازمان همواره سعی بر استفاده از شیوههای نوین، علمی و خلاقانه در انتقال مفاهیم به شهروندان داشته که هم اکنون شیوههای کاربردی خود را با شرایط و بحران کنونی تطبیق داده و با انتشار مفاهیم از طریق بنرهای اطلاع رسانی، مخاطبین خود را به مدیریت بهینه پسماند دعوت میکند.
عابدی در پایان با تاکید بر لزوم بهره گیری از اندیشه و نظر تک تک شهروندان، متخصصان و صاحبنظران علمی، فرهنگی و هنری در مدیریت پسماند شهر، بیان کرد: این سازمان ضمن استفاده از مشارکت اقشار مختلف مردم و ارتباط مستمر با سازمانهای مردمنهاد و گروههای مردمی، با تشکیل دبیرخانه همیاران کاپ مکان مناسبی برای اخذ ایدههای شهروندان در نظر گرفته است.
انتهای پیام/