وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواست تا مسئولیت خود را در جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی در این کشور انجام دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای خواستار اقدام شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از تجاوزات رژیم صهونیستی در این کشور شد.

شبکه المیادین به نقل از وزارت خارجه سوریه نوشت: ما از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم تا مسئولیت خود را در جلوگیری از حملات اسرائیل در سوریه انجام دهد.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود یادآور شد: بر ادامه رویکرد خود برای مبارزه با تروریسم و به خصوص اسرائیل تاکید می‌کنیم.

طی سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزگری‌های خود همواره اقدام به نقض حریم هوایی سوریه کرده و مناطی را در این کشور هدف حملات خود قرار می‌دهد.

پیش از این نیز بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل درخواست این کشور از سازمان ملل برای پایان یافتن اشغالگری رژیم صهیونیستی در جولان و صدور قطعنامه‌های لازم در این راستا را تکرار و تاکید کرد که حق حاکمیتی کشورش بر جولان اشغالی غیرقابل مذاکره یا عقب‌نشینی است، بلکه سوریه به هیچ وجه از حق خود در باز پس‌گیری این منطقه کوتاه نخواهد آمد.

بشار الجعفری توضیح داد: از اصول عمل به قوانین بین‌المللی این است که مجمع عمومی سازمان ملل در همه نشست‌های خود از رژیم اسرائیل که بر پایه اشغالگری تشکیل شده، بخواهد تا به اشغال سرزمین‌های سوری جولان پایان دهد و تاکید کند که اقدامات این رژیم برای بسط سیطره خود بر جولان اشغالی غیرقانونی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار