معاون بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور سازمان دامپزشکی کشور از روند کاهشی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور سازمان دامپزشکی کشور گفت: روند بیماری آنفلوآنزای فوق حادپرندگان نسبت به چند هفته گذشته در خراسان جنوبی کاهش یافته است و کانون‌های آلوده تا حدودی شناسایی شده اند.

او افزود: در چند ماه گذشته در استان‌های دیگر این موارد در حیات وحش گزارش شده بود و تفاوت این استان با سایر استان‌ها این بود که واحد‌های صنعتی درگیر بیماری شده بودند.

نقیبی بیان کرد: خراسان جنوبی در برنامه‌های ما برای واکسیناسیون با تقاضای مرغداران قرار می گیرد و واکسن این بیماری در اختیار مرغداران قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: استان به لحاظ تراکم مرغداری‌ها در حد تعادل بوده  و تاکنون نیازی به واکسیناسیون احساس نشده است.

او با اشاره به اینکه تمام واحد‌های صنعتی باید بیمه باشند، گفت: اولین واحد در استان بیماری را با ۱۵ روز تأخیر گزارش کرده است در صورتی که اگر اطلاع رسانی به موقع انجام می‌شد احتمال شیوع بیماری بسیار کمتر بود.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.