کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: با توجه به وزش باد و بارش پراکنده باران در روز شنبه به تدریج از آلودگی هوای اصفهان در ابتدای هفته آینده کاسته خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الله علی عسگریان کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار بر روی استان اصفهان طی دو روز آینده است و بر این اساس طی این مدت در اکثر مناطق استان آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: از امروز تا صبح روز شنبه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی استان پیش‌بینی می‌شود.
کاهش ۱ تا ۳ درجه‌ای دمای هوا در اصفهان
کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با تاکید بر اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان اصفهان یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، تاکید کرد: روز پنج شنبه هوای شهر اصفهان صاف، اما آلوده است و از بعدازظهر گاهی افزایش ابر را شاهد خواهیم بود.

او با بیان اینکه روز جمعه هوای اصفهان به شکل قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود، تاکید کرد: روز شنبه هوا شهر اصفهان قسمتی ابری در اوایل روز  آلوده و گاهی با افزایش ابر و وزش باد در اواخر وقت و احتمال بارش پراکنده همراه است و بر این اساس از روز شنبه به تدریج شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.
انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلان شهر اصفهان
علی عسگریان ابراز داشت: به دلیل انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلان شهر اصفهان و مناطق صنعتی استان اصفهان کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در برخی ساعات به طور موقت ناسالم برای عموم را در این چند روز خواهیم داشت.

او گفت: در ارتباط با اتخاذ تمهیدات و اقدامات لازم در راستای محدود نمودن منابع انتشار آلاینده‌ها در خصوص کاهش آلودگی هوا، خودداری از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر به ویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی و خودداری از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل توصیه‌های لازم انجام شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
هواشناسی-وزش باد-آلودگی هوا-دمای هوا
آخرین اخبار